Nutellabullar!

Bidde inget inlägg i går kväll visst. vi var hemma hos mamma & pappa och fikade på kvällen och vi var inte hemma innan strax efter 22 och då orkade jag inte med något inlägg! I dag har jag pysslat precis hela dagen! Albin vaknade redan vid 5 i morse och hade ont i magen (stackars liten!) så David gick upp med honom och satte sig i soffan med en ljummen vetekudde, lite massage och en flaska välling. Jag studsade upp vid halv 8 och åkte till affären för storhandling redan strax efter 8.

Väl hemma var det bara att ta tag i dagens göromål! Först ordnade jag fram frukost till oss (hade faktiskt köpt färdiga frallor eftersom jag var uppe till 1 i natt och kolla på film...). När det var avklarat så satte jag in kycklingen i ugnen och satte en bulldeg som fick jäsa medan Albin sov. Han var så trött så när klockan var 10 tog han sin snutte och gick och la sig i soffan och somna, utan ett ljud!

När han vakna blidde det fart må ni tro!

Samtidigt som vi bakade ut bullarna så satte jag på riset och gjorde ananasröran till kycklingen så vi fick in det i ugnen. Sen fick det jäsa medan vi ropade in grabbarna (David, Jonas & Brorsan) för middag!

Efter maten gick dom ut allihopa, även den minsta lilla prinsen så jag fick gräddat bullarna och röjt av i fred.



Nu börjar det bli dax att ropa in dom igen, ska bara sätta på en kanna kaffe, sen kommer även mormorn & morfarn och fikar med oss!

I morrn är det Alla Hjärtans Dag och vi ska äta hos mormorn & morfar, vi har laddat upp...


Kommentarer
Postat av: Laila

Vad goda bullarna såg ut,heja Albin dina var finast!

2010-02-13 @ 18:32:16
Postat av: Anonym

Albin blir väl bagare allra minst,så mycke bullar och bröd han får vara med och se hur mamma fixar och donar.

2010-02-13 @ 18:41:15
Postat av: Angelina

Nutella bullar lät inte alls fel jag brukar göra chockelad muffins med nutella oxå super gott =)

2010-02-13 @ 20:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0