Shoppat!

Idag skulle vi hälsat på Malin med familj i Björketorp men eftersom Malin var lite halv krasslig i måndags och jag är LIVRÄDD för magsjuka så bestämde vi oss för att skjuta på vårt besök och tur var väl det för nu har det visst brytit ut för fullt i det Anderssonska hemmet.

I natt kom det en liten, ledsen kille in till mig vid halv 3 tiden inatt. Han hade ont i magen och jag masserade, vaggade, vyssade och stök över pannan, till slut gick det över och han somnade bredvid oss i sängen. I morse vaknade jag av att David visst sovit lite längre än planerat och sen kunde inte jag heller somna om så jag gick upp och fick en kvart i fred ungefär innan Albin vaknade och undrade varför inte vi låg bredvid honom. Vi bestämde oss för att åka till Gekås en sväng då både kattmat & kattsand var slut (jag vet att det är en lam ursäkt...)

 

Vi gick flera varv och hittade både det ena och det andra, en del "nyttigare" än andra. När vi snurrat klart inne i det stora gula huset så gick vi bort med grejerna till bilen och sen åt vi middag, jag åt ungsbakad lax och Albin fick pannbiff. Vi gick på toa innan vi gick till dom andra affärerna men det var inget att ha och Albin kom helt plötsligt på att han behövde bajsa så vi gick tillbaka till fiket och han uträttade sina behov innan vi åkte hem. Albin somnade på nolltid i bilen och jag passade på att bära in och packa upp grejerna innan jag hämtade in min sovande lillprins. När han vaknat och vi fikat så tog vi fram hans nya spel och det har vi spelat, hela eftermiddagen!



Sen kom ju pappan hem och fick även han vara med. Morfarn och morbror kom och fick sig en genomgång dom oxå. Mitt i spelandet fick jag honom att prova alla kläderna vi köpt så vi kunde klippa bort alla lappar och allt passade, Albin posade som aldrig förr!



Sen var det dax för mig att åka till träningen och då hade Albin och pappan fortsatt mysa, spela och pärla lite.



När jag kom hem åkte David direkt (jag få alltid åka lite innan det är slut för att hinna hem så David hinner till sin träning) och Albin låg i sängen och hade inte somnat än så jag gick och la mig bredvid honom och han var lite ledsen. Han verkade lite orolig men han hade inte ont någonstans för jag frågade honom men han var lite darrig på rösten och ville verkligen inte att jag skulle gå någonstans. Han frågade han fick ligga hos oss hela natten och undrade varför inte pappa var hemma, fast han vet att han är och tränar. (Nu när David kom hem så sa han att dom pratat om att han ska till dagis i morrn) Tillslut somnade han men jag får så ont i magen när han är så orolig och ledsen, hoppas verkligen inte att han vaknar med magont i natt, då ska jag ner och värma på vetekudden och se om det kan hjälpa honom.

Nu ska jag gå upp och lägga mig, bredvid min älskade lilla kille!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fin han är i sina nya kläder! Hoppas med att han sover gott i natt och att lämningen i morgon går bra.

2010-02-10 @ 22:09:24
Postat av: Alexandraida♥

Köpte ni spelet inne på gekås?

Tror minsann att det spelet skulle passa perfekt till Casper som fyllde 5 i tisdags skall fira han på fredag =) Eller va tror du är han för stor för det?

2010-02-10 @ 23:18:49
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna

Fina kläder ni fyndat, Albin blev kanonfin! Hoppas det går bra idag.

2010-02-11 @ 08:20:40
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Angelina

massa snygga kläder ni hittat ju .. vill oxå ta mig en tripp till gekås får bli när zackarias prickar har blivit bättre

2010-02-11 @ 11:22:16
Postat av: Malin

Det var verkligen tur att ni inte kom hit, fy vilken natt det har vart. Ett under att jag håller mig vaken nu...

2010-02-11 @ 11:36:23
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: lina

Hej!

Jag glömde helt av att jag jobbar natt ikväll med så tyvärr kan vi inte fika på förmiddagen. Vi får väl försöka hitta en annan dag :)

2010-02-11 @ 13:29:58
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Laila

Så fint han poserar,fina kläder minsann,de där grodspelet var tydligen jätteroligt!

2010-02-11 @ 13:43:29
Postat av: Farmor

Åh,så fin han är i de nya kläderna.Dom är jättefina.Hoppas han kan lära farmor spela grodspelet i kväll kanske.

2010-02-12 @ 11:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0