Snörvel, host och lite nys...

Här hemma snörvlar vi ikapp, men Albin är ju sämst, han har feber och hostan har smygit sig på och blivit värre oxå så det blir till att stanna hemma med honom imorrn och om det förvärras (han klagade på ont i örat innan) gå till doktorn. Jag hade tänkt mig att inte behöva Vabba hela dagen utan att mormor skulle kunna få rycka in några timmar men det sket sig. Hon var på städparty innan där ett barn kräktes mitt i fikat och jag tar ju som bekant inga risker överhuvudtaget så hon får sitta i "karantän" från Albin i 48 timmar...

Jag gissar att natten kommer att vara lite si och sådär med så jag och Albin ska strax lägga oss. han är faktiskt vaken än för efter att han klagat på ont i örat så fick han en alvedon och blev lite piggare och fick i sig lite yoghurt, musli och russin.

Vi har haft en lugn och skön dag. Vi började med att sova ganska länge (för att vara denna familjen), Albin har bökat en del i natt och vid halv 6 ropade han att han ville ha nyponsoppa så jag gick ner och gjorde lite nyponsoppa och hälde på nappflaskan, han fick den och sen somnade han gott. Jag passade på att rulla ner rullgardinerna i alla rum så vi skulle kunna sova länge om han inte vaknade igen. Klockan kvart i 8 vaknade vi (jag & David) och gick upp och började med frukosten, Albin sov som en stock och vaknade inte innan vid 9!

Vi åkte bort med honom till mormor & morfar medan vi fortsatte mot Dagis som skulle städas och det gick ju jättebra! Väl hemma hos mormor & morfar så spelade vi några omgångar Buzz och fikade innan vi åkte hem och Albin fick vila. I eftermiddag har han vart ganska hängig så det har mest blivit mys i knäet.

Nu ska jag återgå till Blåsningen och njuta av att det äntligen är sista dagen av detta långdragna jäkla OS...


Kommentarer
Postat av: Angelina

Ett tips vad gäller öronen (har nämligen själv varit öron barn o Zackarias har oxå åkt på de några gånger) men iallafal nässpray e jätte bra,då försvinner trycket som kan göra att de gör ändå mer ont och ligga högt med huvudet e oxå bra !!

2010-02-28 @ 21:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0