Älskade Fjanten...

Har precis vart ute och hängt upp tvätten och bara det var ju skitjobbigt! Kom på mig själv med att vända mig om och spana flera gånger. Fajant brukade alltid dyka upp ur någon buske och komma och lägga sig vid mina fötter när jag hände tvätt, men han kom ju aldrig idag!!

Varje litet ljud jag hörde påminner om hans välbekanta "nu kommer jag"- ljud och minska lilla prassel i syrenbuskarn får mig att genast kika dit och hoppas att det är vår goa Fjant som kommer, men det är det ju inte.

Fjant är borta!! Han lever inte längre! Han är i himmlen och där har han massor med småfåglar att jaga, möss att speja på, gröna ängar att springa på och massa mat att äta. Det är i alla fall vad jag ska intala mig själv så kanske det blir lättare.

Men det gör förskräckligt ont att veta att han aldrig mer kommer att smyga in genom vår myggdörr och smaka på våra kisars mat. Ännu ondare gör det att veta att nästa gång brorsan kommer gåendes kommer han inte ha sin lilla röda svans efter sig, som han har haft i 5 år. Vi kommer aldrig mer att få höra det höga välbekanta jamandett när brorsans firmabil kommer hem på eftermiddagarna och vi kommer aldrig mer få sällskap över till bageriet om morgonen, för Fjant finns inte mer, någon har kört på honom, bara 4-5 hus hemmifrån!

David har begravt honom här hemma, i vår trädgård och ändå hoppas jag att det är ett misstag, att det är någon annan katt som ligger begravd bakom garaget som bara är ruskigt lik och att Fjant bara har legat inne i brorsans tvättkorg och sovit hela dagen, men så är det väl inte, eller?

Som jag kommer sakna dig Fjant!

Vila i frid




Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars stackars Coffe, han har ju alltid haft Fjant sen han flyttade nästan. Tänk vad tomt och konstigt det är nu, lille Fjant...

2010-07-26 @ 16:59:04
Postat av: Coffe

ni anar inte vad jag saknar honom....

2010-07-26 @ 17:34:50
Postat av: Anna

Åh, lille Fjant! Ont i hjärtat gör det allt...

2010-07-26 @ 19:34:59
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Tessan

Det gör ont i mitt djurhjärta.... hoppas verkligen inte jag behöver uppleva nåt sånt... Massor med kramar!!!!

2010-07-26 @ 22:00:52
Postat av: Cattis

Lider med er! Stor kram

2010-07-26 @ 22:07:47
URL: http://cattisvbg.blogspot.com
Postat av: IDA

Skickar massa kramar till er.

Fjant va ju så söt och charmig.

Nu har han fullt upp med att jaga fåglar och möss

i himlen den blå.

Kram på er.

2010-07-26 @ 22:15:00
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad tråkigt, hittade ni honom själva eller kom föraren in och sa till?



Ni får njuta extra mycket av era båda kisar!



kram

2010-07-28 @ 22:25:47
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0