Midsommarfest!


Albin är på dagis några timmar nu på förmiddagen där dom har midsommarfest och med sig skulle som ha varsin bukett med blommor...

Vi skulle vart iväg i går kväll och plockat blommor men så ringde jag min goa vän Camilla och kollade med henne om dom hade några fina blommor utanför huset (det var där vi plocka allt förra året) men dom hade lixom inte blommat ut än. Camilla som ändå var på väg och hämta några grejer ute på landet erbjöd sig att kolla diket på vägen hem och isåfall ta med sig dom tillbaka, det slutade med att vi fick en hel 10 liters hink fullmatat med blandade midsommarblomster! Albin bar stolt med sig alla fina blommorna bort till dagis idag och fröknarna blev jätteglada!

Igår blev det ingen uppdatering på bloggen alls, vi hade fullt upp hela dagen! Vi började morgonen med frukost och efter det flera timmars bus och mys nere i Hamra. Vi hann bara precis hem innan Albin somnade på soffan och jag fick ta mitt sovande barn hem till mormor för vi hade möte med revisorerna i stan att hinna till (tack och lov att det finns en mormor så nära!). Mötet vände upp och ner på varenda liten hjärncell och jag var helt tom i huvudet när jag körde därifrån. Som tur va hade morfarn kommit hem och tagit över barnbarnspassningen eftersom mormorn skulle iväg (tack och lov att det även finns en morfar!).

Vi åkte hem och käkade lite kvällsmat ute i trädgården i väntan på pappan. Undertiden fick kisarna vara ute och mysa på gräsmattan och då kom såklart Fjanten oxå...



På kvällen kom morfarn över och vi gick igenom nästa års skidresa och fick den beställd.
Det blev en sen kväll och när vi väl gick och la oss så gick Criminal Minds på tv som vi var tvugna att kolla klart på, det var slut vid midnatt...

Jag vaknade i morse vid strax innan 7 men eftersom Albin inte vaknat så låg jag kvar och slumrade. Vaknade av mig själv igen och då var klockan 8! Älskade unge som lät mig få sova lite längre idag! Visserligen blev det ju snabbba puckar här hemma på morgonen men vi behövde inte alls stressa och tur är väl det, Albin tar lååååång tid på sig att äta mackan på morgonen ibland.

Nu ska jag förbereda middagen innan älsklingspojken ska hämtas hem från dagis igen! Men då blir det promenix eftersom vi inte ska ha med oss massa blommor hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0