Härligt med ledig helg!

Åhh va det är härligt med lediga helger! Eftersom jag hade jättesvårt att somna igår kväll (låg i sängen och kollade på Daylight...) och David ändå var uppe redan vid halv 5 i morse så fick jag sovmorgon! Jag gick inte upp innan klockan 8 och då till dukat frukostbord med 2 pigga killar som vart på bageriet och handlat frallor!

David jobbar idag så jag och Albin passade på att baka lite bullar, dagen till ära!



Albin är en riktig hejare på det här med att baka, han har en egen deg och vet precis hur man ska göra så har år alltid göra egna bullar som är alldeles lagom i storlek till honom med. Medan degen jäste så passade vi på att skålla lite rågmjöl och förbereda för ett gott Lailabröd-bak!

Louise och Bodil har vart här och hämtat ljus och vi har hunnit med att både tvätta, diska, dammsuga och äta lunch! Vi hade några bitar pizza över från igår som vi åt, Albin och jag!



Igår var vi ju hemma hos mormorn och morfarn, jag skulle sola och Albin var mormor-sugen sa han (men när vi kom dit och upptäckte att morfarn var hemma så blev han visst morfars-sugen...).
Anna & Ella kom förbi på lite fika oxå!



Nu sover Albin middag och jag har bröden i ugnen. Vi väntar på att pappan ska ha jobbat klart snart så vi kan fika och sen i kväll kanske det blir nåt lite lyxigare, som att äta ute!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mums!

2010-03-13 @ 14:08:07
Postat av: Laila

Va fina bullar man kan göra med så små händer!

2010-03-13 @ 16:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0