Bilder!



Jag har tömt minneskortet i kameran så här kommer lite blandade bilder från dagarna. Här ovan har jag bara fotat lite i trädgården och hur fint det börjar blomma.


Framsidan på vårt hus nu när det börjar grönska. Det stora japanska körsbärsträdet ska vi ta ner till hösten och i stället sätta 1 eller 2 vanliga körsbärs träd och fortsätta med syrénhäcken ända fram till Lillstugan. David sitter på trappan och tar igen sig lite medan jag springer runt och fotar... Där är lite målning kvar på varandan men det är tryckta stolpar så vi måste vänta minst ett år innan vi får måla dom.


David har gipsat klart ute i fotodelen och elektrikern har vart här idag så snart börjar det hända grejer! Både golv och takpanel är hämtade och ligger bara och väntar på att få bli klart! Våra fina dörrar har även dom kommit och yttertaket är på G!


När dom inte hjälps åt att bygga så klipper dom gräset, med bara någon meters mellanrum tar dom hela trädgården tillsammans. Det kan ta någon timme och Albin går bredvid, med sina hörselskydd och hjälper till,
som om det inte skulle gå utan honom...



Sist men inte minst så har mamma tipsat mig om en helt fantastisk mat & bakblogg som man inte ens kan gå
på utan att det vattnas i munnen! Hon heter Jenny och jag skulle gärna bo hemma hos henne...


Idag har jag testat ett recept på hennes blogg, det är en chokladcheesecake som var himmelskt god, dom "invalida" båda kusinerna åt så dom nästan storknade! Pappan & morfarn kom och tog sig varsin bit oxå så det bidde bara en liten, liten trekant kvar som ligger i kylen och väntar på att få bli uppäten, förmodligen av mig i morrn... en riktig bra grej var att bottnen inte var utav degistivekex (som det alltid är annars) utan av bragokex, det var riktigt smarrigt!

Nu ska jag hoppa in i duschen för i morrn är det jobb & dagis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0