Härliga kväll!



Vilken dag!! Som dom allra flesta säkert vet, så är inte värme och strålande solsken det bästa jag vet precis men idag har det stundtals varit sååå skönt!

Efter att Albin sovit klart gick vi
(jodå, Coffe gick oxå, men efter maten slocknade han på soffan och sov 1½ timme...)
bort till mamma & pappa och käkade lite, sen var det full rulle på Albin och morfarn! Dom tvättade kläder, hjälmar, stövlar, däck mm och Albin var i sitt esse (som vanligt när han får vara med morfar!) och eftersom det var såååå varmt så var det bara kalsongerna på och stundtals inte ens det som synes på en av bilderna ovan...

Joel & Lisa kom lagom till fikat och satt och pratade en stund innan Lisa åkte hem igen och jag och Albin började förbereda oss för att promenera hem igen. Coffe kunde inte gå tillbaka, vilket var helt förståligt, han hade nog fått sin dos av träning för resten av veckan.
Jag tog vagnen och alla säker, Albin tog sin sparkcykel och så traskade vi hem medan pappsen körde Joel & Coffe. Väl hemma så hängde jag upp sista maskinen tvätt och tog in allt som legat ute på vädring heeela långa dagen, bäddade rent, svängde runt yttligare en gång med dammsugarn (ja, jag får nippran när det fastnar saker under fötterna och jag går ALLTID barfota, sådetså!) och bredde mackor till kvällsmaten.

När David kom hem käkade vi kvällsmat i trädgården, ljuvligt! Vi har en Hägg som står precis på gränsen till grannen och ibland kommer det ljuva vindpustar som doftar fullständigt underbart! Mina lakan hade lyckats få massor med Vår-i-luften-doft kände jag när jag bäddade så det ska bli extra skönt att krypa ner mellan lakanen idag!

Medan grabbarna sparkade lite boll efter maten, passade jag på att ta en lång, sval (jo, faktiskt!) dusch och göra sånt där tråkigt, raka ben, fila fötterna och skrubba kroppen men åhhhh va det känns skönt nu efterråt.

Albin och David ligger redan och snarkar i kapp inne i våran säng så jag tror jag kryper ner där oxå för i morrn är det dagis & jobb som väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0