MVC!

Jag har världens bästa BM, hon heter Barbro!

Idag på morgonen hade jag en tid på MVC och eftersom
Albin fortfarande är lite hes, snorig och hostig så fick han följa med mig!

Allt såg som vanligt väldigt bra ut och Barbro är expert på att ge mig lugnande besked. Hon tror inte att min mage behöver sjuka nåt neråt, för bebisen ligger där den ligger och det är inte på alla magen sjuker alls och eftersom jag inte har minsta minne av att den sjunk när jag väntade Albin så känner jag mig lugn, även om det är jobbigt att ständigt ha nåt uppe bland revbenen.

Vecka 38 (37+5)
Datum 22 november 2010
Vikt: +4 kg
BT: 107/67
HB: 130
Socker: 5,3
SF: 36
♥: 149 slag/minut
Huvudet nedåt, Ruckbart

Vikten ligger fortfarande lågt och bra.
Jag hade gått upp 0,5 kg sen sist (2 veckor sen) och där hade jag hoppats kunna ligga kvar.
Både blodtryck, socker & järn låg på nästan samma stadiga som förra gången
och sf-måttet följer kurvan precis.
Bebisens hjärtljud var lite högre idag än förra men ligger runt samma som alltid.
När hon kände på huvudet så sa hon att det är "knappt ruckbart"
men jag vet inte riktigt vad hon menade med det...

Idag är en bra dag. Jag har sovit bra, bara vart vaken 2 gånger och somnat om hyfsat snabbt efteråt. Fogarna känns oxå mycket bättre idag och jag känner att jag har lite ork. Det är så härligt med dagar som börjar såhär! Jag vet ju att det kan ändras fort och att det kan bli smärtsamt när jag har rört mig för mycket men så får det bli för det är så skönt att känna sig som människa igen! Hade det inte vart för foglossningen så hade jag nog knappt kännt mig gravid för jag känner mig inte alls klumpig och magen är inte alls särskillt ivägen!

Får väl se hur vi ska kunna locka ut den här bebisen nu då...


Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Hihihi exakt så sa min BM också.

Våran bebis ligger precis som den skall göra och magen behöver inte sjunka =)

Vilka super magar vi har =D

Härligt att du mår lite bättre.

Kram

2010-11-22 @ 13:41:51
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej jag tänkte på du skrev nån gång att du hoppades bebisen hade fixerat sig mer.. ja ja kom inte ihåg riktigt, men iallafall tänkte jag bara berätta att Noels huvud var aldrig helt fixerat, han låg rörlig med huvudet ända fram tills det var dax o komma ut.

Därför hade han sån fin frisyr ;-) Avskavt där fram o MASSA bak o på sidorna.. :-)

2010-11-23 @ 13:01:58
URL: http://johannandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

Föresten, glömde : HEJJA HEJJA ... hoppas bebis kommer snart :-) STORT lycka till med allt....

2010-11-23 @ 13:03:16
URL: http://johannandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0