Regnpyssel...

Idag sov vi alla lite längre än vi brukar och det verkar som om det var välbehövligt! Albin väckte oss 6.20, då hade David visst snoozat i nästan en timme... Skönt eftersom jag vaknat redan 5.15 dom 3 sista dagarna.

Igår såg vi inte mycke av våran älskade papps. Han gick ut redan vid 6 snåret och började. Albin somnade tidigt efter att ha vaknat tidigt och inte vilat middag, redan vid halv 8 snarkade han gott i sin säng, bredvid en lika snarkande Kajsa förstås.

Jag satte mig och kikade på både Bones & Criminal Minds i min ensamhet och inte innan närmare 22.30 kom han in, men då var han trött. Så det kanske inte var så konstigt att vi sov liiite längre idag.

Jag och Albin hade lite utomhusplaner idag, men vädret var ju inte helt på vår sida nu på fömiddagen så vi ska se på till eftermiddagen och kanske kan vi slutföra projektet då, det skulle ju bli finare under eftermiddagen. Eftersom vi ändå bara är inomhus så har vi haft en stunds mys i soffan med lite bokläsning och kattgos.
Jag har ju tänkt börja sortera lite bland Albins gamla bebiskläder oxå men dragit mig för att gå in i röran och börja rota. Allt, verkligen ALLT är bara staplat på vartannat där ute så jag var inte sådär värst hoppfull att jag faktiskt skulle kunna hitta nåt innan vi började flytta tillbaka, men det gjorde jag!

Om det var medvetet eller inte, det har jag ingen aning om men David hade ställt dom båda lådorna med bebiskläder på en hylla, som faktiskt gick att komma fram till så det var bara att dra in magen så gott det gick och knö sig förbi all annan bröte men sen var det lätt som en plätt.


Jag hade ju redan gjort en "för-sortering" och bara tagit vara på sånt som skulle kunna komma till användning och nu ska vi göra ett försök att få alla kläder riktigt rena och fina.

Detta som jag tagit fram är det som är i storlek 50, med andra ord, det viktigaste för att kunna packa en BB väska så småning om.
6 stycken bodysar i brunt, vitt & beige,
1 pyjamas, vit med små brun-beiga lamm
1 Brunrandig sovpåse
2 par små jeans
1 tomtedräkt (det är ju ett måste!)
1 brun jacka (med blå text)
2 små mössor, en P.op brunrandig och en beige
4 par sockar (varav 2 par ljusblå...)
1 Brun Overall
1 "Snug as a bug" Baby Wrap

Ett par av de ljusa bodysarna var liite missfärgade upp till, vid kragen men jag har dränkt in dom i "ta bort" och hoppas att det hjälper, annars är allt det jag sparat väldigt fint.
Den bruna overallen är ju precis hur ursöt som helst och jag kan knappt fatta att jag har nåt så stort (eller litet) som ska få plats i den, i min mage!

Den röda "Baby Wrapen" fick jag av min kompis Melanie som bor i Australien och den var verkligen helt fantastisk. Det är som en filt med luva och ben, så när man ska åka i bilstolen så är den exemplarisk och man behöver bara öppna om det skulle bli för varmt och bebisen vaknar inte när man tar av den.
Jag fick en röd 0-3 månader och sen fick jag även en blå 3-6 månader.

Nu piper tvättmaskinen så nu är det dax att hänga upp smått...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0