Hemma!

Nu är vi hemma!

Vi har vart i Malmö hela helgen.
I fredags morse körde vi. David tog husbilen och jag tog golfen. Albin lämnade jag av på dagis vid halv 9 och sen körde jag ner mot Örkelljunga. Det tog ju inte så lång tid innan jag hade hunnit i kapp David och husbilen men sen följdes vi åt till Bengts. Vi var framme i Örkelljunga precis klockan 10 och lämnade husbilen, pratade lite med "vår" försäljare och kikade lite på nya husbilar innan vi körde vidare till Malmö.

Eftersom vi hade några timmar att slå ihjäl innan vi fick vårt rum så stack vi till IKEA i Malmö. Vi hade tänkt ta IKEA i Helsingborg på vägen hem men eftersom vi ändå skulle ta lunch och som sagt, hade några timmar kvar så körde vi dit. Vi fick fatt i det vi skulle och faktiskt bara det, helt otroligt! Vi kom till hotellet strax innan 15 och "boade" in oss på vårt rum innan jag tog ett långt, varmt bad och vi gjorde oss klara för hotellts helt fantastiska kvällsbuffé! Sååå mycket gott, stackars David blev ju proppmätt. Vid halv 7 körde vi ut till Sturup där mötet var.

Vi hade möte och efter det hade Fia ordnat med ostbricka, vin & öl. Vi åkte till vårt hotell vid 22.30 och jag stupade i säng klockan 23... På natten sov jag som en stock! En riktig säng (lite skillnad på hur vi sover nu hemma...) och bredvid David. Vi tog sovmorgon och gick inte upp innan 8.15! Både jag och David kunde inte komma ihåg när det hände sist, vi gissar på lite mer än 4 år sen.

Direkt tog vi en härlig morgonpromenad på Malmös smågator innan vi gick tillbaka till hotellet och åt av den gigantiska frukostbuffén. Vi fortsatte förmiddagen i lugnt tempo och gick upp på rummet och bara tog det lugnt. Jag packade alla saker vi kunde tänkas behöva inför kvällen i fall vi inte skulle hinna tillbaka i mellan mötet och middagen och sen vid 12 åkte vi ut till Sturup igen.

Mötet gick bra och jag har en hel del som ska fixas, men det blir då inte idag! Vi var klara redan vid strax efter 16 och de andra i styrelsen var snälla nog att låta mig åka direkt så vi kunde duscha på hotellet i lugn och ro. Jag tog mig till och med ett bad till, något som mina fogar uppskattade. Strax efter 18 åkte vi tillbaka till Sturup och innan middagen slank vi in på brorsan & Joels rum en liten stund. Klockan 19 var det middag och det var trerätters, jag blev mätt och lite till, trots att jag gav ganska mycket av min middag till David...

Det blev en jättelyckad avslutning på årsmötet/årsfesten och vi var hemma på hotellet vid midnatt. I natt har jag inte sovit lika gott och vaknat flera gånger. Vaknade ganska tidigt och lyckades dessutom väcka David så vi gick ner och åt frukosten strax innan 8 och hade gett oss av hemåt redan innan 9 i morse.

Jag längtade ju efter min lilla kille som vart hos mormor/morfar en natt och hos farmorn en natt. Vi åkte och mellanlandade hemma och kollade hur det gick för pappa som höll på för fullt med övervåningen innan vi åkte vidare till farmorn där jag äntligen fick hålla om min goa lilla pojk!

Svärmor bjöd på middag och Albin somnade som en stock i min famn direkt efter maten. Han hade väckt farmorn redan vid 6 (vintertid) och då hade dom gett sig ut på promenad med hunden. I 2½ timme hade dom vart ute och promenerat! Väl hemma så var han som vanligt ganska svårväckt men det gick och nu har vi haft innemys, jag och Albin. Pappan svidade om till arbetsbyxor direkt och håller på för fullt där uppe medan jag har packat upp, tvättar, dammsuger och städar av.

I morrn blir det ännu en vilodag för jag är helt slut i kroppen! Detta var det sista, såpass ansträngande, som jag gjorde innan den där bebisen tittat ut!
Visserligen är det lov för Albin hela veckan så han ska ju underhållas men det går ju så bra nu när han förstår att mamma har ont och han måste ta det lite lugnare.


Kommentarer
Postat av: Frida

Låter som ni har haft det skönt! Tänkte höra med dig, har dy tänkt att slänga in en beställning ljus till innan jul? Vet att det kanske inte är det första du tänker på just nu, men bara undra.. =) Kram kram

2010-10-31 @ 16:53:43
Postat av: Malin

Hej!



Behåller ni en aktiv förskoleplats åt Albin eller kommer ni göra ett brejk där han är hemma heltid med dig/David och bebisen?



Bara nyfiken..



Kram

2010-10-31 @ 20:31:18
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Härligt med hotell vistelse kanske man skulle unna sig någon gång =)

Kram

2010-10-31 @ 22:44:49
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0