Morgonbesök hos Barnmorskan!

Åhh va roligt det är att åka till BM nuförtiden!

Eftersom jag tappat bort pappret (försvann när vi flytta övervåningen) med mödrahälsovårdsjournalen från när jag väntade Albin så bad jag min underbara BM att skriva ut ett nytt och det gjorde hon så gärna så nu ska det jämnföras igen. Jag tycker själv att mina graviditeter är ganska olika.

Så här såg det ut när jag väntade Albin i vecka 33:

Datum 18 september 2006
Vikt: +11 kg
BT: 120/60
HB: 125
Socker: 4,0
SF: 33
♥: 152 slag/minut
Huvudet nedåt, Ruckbart

Idag hade jag både Albin & David (som såklart inte kom i tid!) med mig.
Albin tycker det är roligt att vara med och idag tyckte han att hjärtljuden lät precis som om bebisen
sparkade med fötterna där inne.

Vecka 33 (32+5)
Datum 18 oktober 2010
Vikt: +2,5 kg
BT: 100/66
HB: 117
Socker: 8,0
SF: 32
♥: 146 slag/minut
Huvudet nedåt, Ruckbart

Blodtrycket var som vanligt bra, kanke liiiite lågt tyckte Barbro och mitt socker ska vi inte ens tala om, men jag var faktiskt så olydig att jag käkade en tallrik cornflakes till frukost, vilket jag aldrig gör annars, men vi hade lite ont om tid och det gick fortast...
Kurvan har planat ut sig något då SF måttet låg som det skulle och vikten är fortfarande jättebra!
Jag sätter +2,5 medan Barbro sätter +2 för hon kan inte skriva halva kilon och hon menar på att kläderna ju faktiskt oxå väger en del. Helt fantastiskt, hoppas jag inte svullnar till ordentligt nu på slutet för förra gången gick jag upp 2 kg i veckan dom sista 3 veckorna.


Bilden tagen i 32+1 

Igår var jag på vattengympa, anpassad för gravida, på Kusthotellet.
Det var ju jätteskönt att få röra sig så obehindrat som man faktiskt gör i vattnet, sen om den var sådär jätte "gravidanpassad" vet jag inte men jag har ju aldrig gått på vattengympa i hela mitt liv så jag har inget att jämnföra med. Vår instruktör var helt grön hon oxå, hon började med att säja att det var hennes första passa någonsin och att vi gärna fick ge feedback, men det är ju svårt när man själv inte har nåt att jämnföra med.

Denna kursen är på 5 veckor så jag hoppas jag hinner gå klart den, jag kommer ju vara i vecka 38 (37+4) när sista passet är och det är ju exakt den dagen Albin föddes på.



Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Va kul att kunna jämföra så =)

Fina fina magen =)

2010-10-18 @ 14:32:51
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0