Vecka 33


Tycker inte ni oxå att jag hade magen längre ner förra gången?

Nu är vi inne i vecka 33 och jag börjar få lite smått panik att vi inte kommer hinna bli klara med allt innan bebisen kommer! Jag har ju en hel låda med kläder, filtar, täcken & kuddar som ska tvättas och göras i ordning men det är ju ingen idé och göra innan bebisens rum är klart och man har en garderob att lägga det i. Dessutom är ju Albin född i vecka 38 och då är det minsann inte långt kvar nu om denna bebisen oxå vill ut i tid...

I går eftermiddag/kväll hade jag en hel del sammandragningar och även idag har jag känt av det mer än vanligt, dessutom har jag vart väldigt varm (svettats), lite tröttare än vanligt och haft lite huvudvärk.
Huvudvärken släppte efter middag och när det var dax att hämta Albin på dagis så tog jag en promenad bort men jag får så mycket sammandragningar när jag går så det går inte fort. Nästan så jag till och med få be Albin dra ner på tempot när vi ska gå hem.

Jag gick igenom bilderna jag tog på magen när Albin låg där i och insåg att jag bara har en kvar sen, vecka 36, så visst känns det nära nu och med så mycket som jag har att göra hela dagarna så kommer det nog att gå fort.
Det börjar bli jobbigt på nätterna, jag ligger inte riktigt bekvämt och sen gör det säkert sitt till att vi ligger i provisoriska sängar, alla 3 i en del av vardagsrummet (tillfälligt avdelad, men ändå). Albin vaknar alltid när David går upp och det gör jag med så jag vaknar ju alltid mellan 5.30-6.00,
lägg dessutom till ett par tre toabesök varje natt.

Albin är väldigt förstående, helt underbar mot mig och hjälper mig på alla sätt och vis.
Han förstår verkligen att hans mamma behöver honom på ett helt annat sätt och han pratar en hel del om att han ska bli storebror och allt han ska lära/visa sitt syskon. Helt otroligt vad dom anpassar sig!
Jag är så glad att Albin är såpass stor som han är.

Nu vill den blivande storebrorsan att vi ska läsa en bok och det tillhör verkligen inte vanligheterna så jag ska definitivt ta tillfället i akt att få mysa lite extra med honom i soffan!


Kommentarer
Postat av: Angelina

Ja shit va tiden går fort nu är de ju inte alls långt kvar för eran del galet =)

2010-10-14 @ 20:59:28
Postat av: Jonna

Söt han är, Albin, han kommer helt garanterat bli en toppenbror (:



Förresten, jag anar en tös i din mage ... spännande ...



Kram!

2010-10-14 @ 21:55:39
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Jag tror allt att det är en liten tös som gömmer sig där inne =)

Skall bli så roligt att vi skall få ungefär samtidigt och kunna följa varandra.

Kram

2010-10-14 @ 22:33:53
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0