Underbara gamla hus!

Nu har David börjat riva upp delar av det gamla golvet och rätt var det var så ropade han på mig och undrade om jag orkade gå upp och kolla på vad han hittat under golvet. Jag hade krupit upp om det var så för åhh va jag blev nyfiken. Med kameran och en ficklampa i högsta hugg gick jag upp och detta hade han grävt fram!



1. En gammal snusdosa, eller i alla fall underdelen. På andra sidan kan man börja utläsa "Göte". En vild gissning är att det kan vara nåt som börjar på Göteborg, någon som vet nåt om den?

2. Verkar vara en del av ett cigarettpaket eller nåt för även på den kan man i den lilla gröna stämplen läsa "tobaksmonopolet".

3. En gammal toffel och ett plåtlock.

4. En papperspåse från byns handlare, hade vart så roligt att veta vilka/vilket år man hade denna.


En almanacka som såldes "Till förmån för de blinda i vårt land", från år 1930.


1. Massa saker hittade bland sågspånet

2 & 3. Tomtespelet. Ett ord/bokstävsspel och på baksidan står ett namn och kanske en adress?

4. "Pin up", ett blad med lättklädda damer.

5. En liten rulle med en gammal men enligt mig, jättefin tapet.


Sist men inte minst en bild på containern som jag och Albin fyllde i eftermiddags!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefin tapet, och påsen är ju Ica Supermarkets föregångare, Bergendahls. Snuset måtte väl vara Göteborgs Prima Fint. Så spännande prylar ni har i ert hus!

2010-09-28 @ 21:02:16
Postat av: Frida

Gud va roligt med alla gamla grejer, jag gillar verkligen det! Kanske hade vart kul och spara allt och gjort nåt skoj med det som minne? Hoppas du mår bättre idag och att du orkar ta dig fram. Kram Frida

2010-09-28 @ 21:27:05
Postat av: johanna

Åhh vad roligt o hitta sånt, jag hade blivit helt lyrisk... Värsta skattkammaren ju, kanske hittar du lite guld med.. ;-)



Håll oss uppdaterade med spännande fynd.. :-)

2010-09-29 @ 09:21:57
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0