Ljuvligt i skogen!

Vilken eftermiddag vi fick i skogen!

Det vart fullständigt ljuvligt där vi gick, bland träd, stenar, mossa, löv, en och annan liten groda och kanske nåt stackars mygg. Det vart tyst, sånär som på lite fågelkvitter i mellanåt och svamp hittade vi med!

Eftersom vi fick ha Emil med oss så tog jag honom i bärselen på magen och gick mest runt och pekade på vart svampen var medan mamma & Albin plockade, för fullt!

Innan vi släppte av mamma så fick jag tagit en snabb bild på Emil och svampkorgen, i bilen, med telefonen...



Vi hittade både vanliga kantareller och trattisar.

Emil njöt som aldrig förr av att bara få sitta där på magen, dingla med benen och hela tiden gå runt.
Albin är riktigt duktig ute i skogen, hittar och plockar svamp som om han aldrig gjort annat.

Tomatmarmeladen hann vi inte smaka på idag, det får bli i morrn för när vi kom hem så var det til att laga mat i "räser"-fart för allas magar kurrade. Smarrig korvstroganoff blev det eftersom svamparna följde med mormorn hem denna gången.

Efter middagen i kväll har jag hunnit stryka mina stolar med ett lager färg till och sen kört lön, bokfört lite fakturor och skrivit kundfakturor så jag känner mig nöjd med dagen.

Nu ska jag gå och lägga mig, men jag ska passa på att visa några bilder till från telefonen (det är lixom den som blir att jag får med, när jag måste bära på Emil med ena armen är det inte läge att släpa runt på kameran).


I förra veckan köpte vi en cykelsits till min cykel som Emil gillar jättemycket!
Förra veckans kantarellskörd och blåbärsskörd.
Alice och Emil smaskar på hans puffade ris medan vi gosar med kattungarna som busar runt för vilda livet nu, ljuvligt söta givetvis...
I går var vi på Lekstugan i stan, Emil gillade även det skarpt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den ljuvligaste dagen på jag vet inte när, och svampen var inte dum den heller!

2011-08-18 @ 22:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0