Min underbara, goa Albin!



Han har nog oxå längtat efter att bara få vara hemma, med mamma & lillebror för han leker så bra för sig själv. Pular lite i sandlådan, skalar lite ekollon och kastanjer och går runt och nynnar på Idas sommarvisa.
Jag måste nog säja det igen, underbara unge!

Nu på förmiddagen har jag och Emil vart och träffat mammagruppen hemma hos Eleonore och Sabine, lika trevligt som vanligt och Eleonore hade bakat en supergod bärpaj.
Albin har vart hos mormorn undertiden och nu är vi som sagt bara hemma, mellanlandar lite innan det är kalasdax i kväll, brorsan fyller år.

Jag har mer än lovligt ont i ett flertal kroppsdelar efter en ofrivillig joggingtur i går eftermiddag...
Albin var på dagis, David jobbade sent, och jag skulle ut på en eftermiddagspromenad.
Jag fick med mig mormorn oxå. Efter att hon jobbat klart och ätit lite så kom hon bort och vi gav oss iväg.
Vi gick munkrundan och när vi var längst bort (vid tunnlarna efter Övrevi) så fick vi punka på barnvagnen!

Ringde till David, pappa, brorsan, Björklund, ja alla jag kunde komma på som skulle kunna komma och hämta mig med väldigt kort varsel men ingen svarade så jag fick lämna mamma och Emil där (tack och lov att mamma var med!), springa/jogga/pusta/gå hem, hämt bilen, hämta Albin (jag hann i tid!!) och slutligen hämta mamma, Emil & vagnen!

Dessutom hade David fyllt bilen med papper som skulle till återvinningen så jag fick börja med att raffsa ut det på parkeringen innan jag kom iväg och så hade ju Albin cykeln med sig så vi fick trixa lite för att få plats med grejerna i bagaget. Hur som helst så var jag totalt genomsvett (det var ju inte direkt svalt ute i går heller...) och dödstrött när vi väl kom hem sen. Albin fick ont i magen och Emil började bli trött och ville helst bara bli buren på när vi kom hem så det blev lite tufft där ett tag men som tur var så släppte magontet efter några mackor, Emil blev på bättre humör han oxå efter några smörgåsbitar och pappan kom hem lagom till dusch och läggning.
Jag somnde gott vid halv tio tiden i går kväll...

Natten har vart lite sisådär, kan ha varit för att Emil somnade ganska tidigt i går, men jag har i alla fall vart uppe ett gäng gånger i natt och petat i nappen. Vid 5 tiden i morse gick han inte på den där med att bara få nappen i munnen så han fick välling och slumrade sedan lite bredvid mig i vår säng men han vaknade till när Albin gick upp, vid kvart över 6...
Jodå, mina barn är ruskigt morgonpigga, men somnar iofs gott på kvällen, och igår redan vid strax efter sju.

Nu ska vi ta och äta lite här, sen blir det som sagt kalas.

Bjuder på en bild till, på min älskade Albin förstås, taget med mobilen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Goaste lintotten i hela världen, tycker en väldigt partisk mormor.

2011-08-26 @ 14:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0