Jag måste ha överträffat mig själv lite...

Vilka bröd jag har bakat!!

I kokboken (eller bakboken...) jag fick av David i julklapp har jag redan hunnit testa 3 recept!

I går på dagen gjorde jag eget tunnbröd, ljuvligt gott!
Vi åt det med lite färskost och marmelad på.
Det kommer jag att göra mååååånga gånger till, det lovar jag!


På kvällen, innan vi skulle bort till morfarn och äta mat så satte jag 2 olika degar som skulle jäsa över natten och sen bakas ut på morgonen och vilken fullträff det blev!
Jag tror kanske inte att jag någonsin kommer baka andra bröd än bröden ur min ny bok...


Jag gjorde en sorts frukostbullar med solrosfrön på och ett durumvete-bröd.
Som sagt, det är nog det godaste bröd jag någonsin bakat...

Bara för detta så måste jag ju testa en annan variant i kväll, och baka ut i morrn...
Jo, just det, var det någon som ville ha recepten så får ni hojta till i kommentarsfältet
(som förövrigt är väldigt tomt och innehållslöst, trots tresiffrigt antal läsare varje dag....)


Kommentarer
Postat av: En läsare

Jag blir väldigt intresserad av vilken bok du fick i julklapp, en sån vill jag också ha. Har börjat baka igen efter många års uppehåll och jag behöver lite nya recept.

2011-12-26 @ 19:09:24
Postat av: Mamma

Vörtbrödet står väl inte i boken? Det hoppas jag du bakar igen.

2011-12-26 @ 21:07:24
Postat av: Pauline

Självklart vill jag ha recepten på bröden!

2011-12-28 @ 09:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0