Julen är snart här!

Nu är det verkligen inte långt kvar och så har även 4:e advent passerat!
Vi har ju adventspåsar här hemma istället för paketkalender och nu var det så dax att kika i den sista påsen...



Alla blev vi nöjda med våra saker.

Vi fick även fint besök av Martina & Molly som hade med sig paket till både mig och Emil.
Jag fick ju paket av brorsan & Julie i helgen med, tänk va mina nära och kära känner mig bra!



Brulépuddingen på bilden var en av grejerna jag fick av Martina. Formar, puddingmix, socker och en brännare!
En brännare har jag suktat länge efter så det var som hittat till mig, verkligen, stort TACK!
Av brorsan och Julie fick jag den superfina våningsfatet (?) och en cupcakes-receptbok, även dom känner mig och man kan faktiskt inte ha FÖR många receptböcker, TACK!
Pepparkakorna bjöd vi på till adventsfikat!

Sen blev det lite middag, handling och annat praktiskt innan vi bestämde oss för att ta in granen.
Något som sedan kändes otroligt oigenomtänkt...

David ligger på golvet, under granen och kör en "Rudolf" -Hör du mig nu? -Ser du mig?

Albin for som en skållad råtta fram och tillbaka med leendet från ena örat till det andra, förväntningen var enorm!
Bebisen pillade på ALLT! Smakade på barr, glitter och kartongerna till kulorna...
Som tur (i oturen, eftersom han ringer mormorn i tid och otid...) va, ringde Albin mormorn i den värsta extasen och bjöd över henne på adventsmys så hon kom alldeles lagom, precis innan psykbrytet.
Mormorn la uppmärksamheten på bebisen och vi andra 3 räser-pyntade.
Jag får nog ändå säja att jag är nöjd, det gick nog bara sönder 3 kulor och ett par grenar...

Sen kom vi ju till det där med att låta Emil promenera runt själv, medan vi andra åt klart kvällsmaten...
Det var heller ingen lyckad kombo visade det sig. Han är verkligen på ALLT!



David gjorde ett snabbt konstaterande, vi kommer säkerligen att spendera MYCKET tid på övervåningen denna veckan, där har vi 3 stackars tomtar och dom i någonslags tålig plast (jo, det vet vi eftersom han dånat dom i golvet ett antal gånger redan). Jag förstår inte vad som hänt, Albin som var så snäll och lydig...

Så om jag inte skulle hinna uppdatera bloggen på en hel vecka nu så vet ni vad jag gör,
passar granen och dess pynt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha första barnet har man all tid i världen till, man ägnar det stor uppmärksamhet och uppvaktning. Sen går det utför ju fler barn man får :-) men det går på nåt vis ändå! Tuva kan aldrig va still och får raseriutbrott i tid o otid men hon e lika sockersöt ändå. Ha en go jul!!

2011-12-19 @ 21:27:35
URL: http://veckanmedmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0