Lusse lelle, Lusse lelle, elva nääääätter före juuul!



Eftersom vi idag har bytat plats, jag och David alltså, så har jag den bärbara i knäet i soffan och han sitter där uppe, vilket betyder att jag bara kan lägga in "halvcrapiga" bilder från mobilen...

Mina båda killar i dag på morgonen, Albin behövde inte ha lussekläder på dagen men eftersom Emil ta tomtedräkten för att "lussa" med mammgruppen så ville Albin oxå ha sin och det fick ha ju så gärna.
Söta va?

Annars idag har vi haft en fullspäckad dag, minst sagt.
Vi började med att lämna Albin på dagis, åkte vidare en liten sväng för att Emil skulle somna till en stund, så han skulle vara pigg för vi hade lussefika med mammagruppen på schemat!
Supermysigt som vanligt och jag fick massa fina bilder på söta nissar, pepparkaksgubbe & pepparkaksgumma.
Jag får visa de fina bilderna en annan dag helt enkelt.

Efter fikat och massa bus åkte vi hem, gav lillemannen lunch och sen somnade han som en stock men eftersom det var riktigt skitväder ute så la jag honom inne och jag borde veta bättre (eftersom han ALDRIG sover bra inne på dagen) och han vaknade efter bara 20 minuter...

Det gjorde iofs inte så mycket för vi hade tid för 1 års kontrollen kl 14 och det var ju bra att han vaknade i god tid så vi hann dit. Det gick som sagt jättebra och vi var klara redan vid 14.20. Eftersom vi hade massa mer inplanerat på kvällen så körde jag en extra runda så han skulle få sova mera för han hade ju inte sovit klart, på långa vägar. Han somnade såååå gott, som en riktig prins!



Trött nisse i bilen...

Som vanligt när han får sova utomhus (vagn eller bil spelar inte så stor roll, han sover som en stock!) så sov han gott och väldigt länge. Vi fick väcka honom vid 16.20 för att han skulle hinna äta och så innan lussefirandet men han var inte alls på humör när han vaknade så han och pappan fick stanna hemma.
Vädret var ju ändå inte riktigt på vår sida eftersom lussetåget är ute på dagis. Jag tyckte det var jättemysigt ändå. Det var ju bara att klä sig för regn och det gjorde vi!

Jag har massa bilder från det med, men som sagt, det får bli en annan dag.

Albin var såååå duktig! Han var den enda stjärngossen, med strut och stjärna och så läste han en vers. Jättefin och han hade lärt sig hela versen utantill, ordagrannt
!

Sist träder lilla nyår
I gamla årets spår
Och önskar till er alla
Ett riktigt gott nytt år!

Min fina, fina Albin, sååå stolt jag var!

När lussefirandet var över skyndade vi hem, slängre av oss pisseblöta ytterkläder och hoppade i kalaskläderna. Klockan 18 skulle vi vara i Grimeton och fira barnens farbror John som fyllde år!
Vi hade med oss hembakat!
Ett fat med 3 sorters julgodis och ett fat nybakta pepparkaksmuffins! Givetvis fick han även en finfin paket, med ett spel som jag hoppas vi kan spela på julafton om inte annat.

Nu i kväll har jag suttit och kvällsmyst lite med Emil som inte somnade direkt efter vällingen, kan ha med sprutorna att göra, eller att han sov lite längre att han brukar. Men det gjorde ingenting, han var sååå go! Albin somnade i samma sekund som han la huvudet på kudden...

Jag ska kila upp och lägga mig nu för i morrn ska vi ta fram tomtarna och även passa på att snygga till Albin i håret...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad jag skulle velat vara med när han läste sin vers, har du filmat?

2011-12-13 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0