Mysigaste julaftonen!



Vilken julafton vi hade!

På dagen, hemma hos svärmor, var den precis hur tokig och knasig som helst, men med goood mat, tomte och underbara klappar blev det riktigt lyckat!

Vi mellanlandade hemma, barnen sov i bilen, David tog en liten powernap på soffan med Kajsa på bröstet och jag packade i ordning lite grejer till kvällen.

Hemma hos mamma bjöds det på kaffe (tack gode guuud va gott det var!!), lussekatt och pepparkakor till Kalle Anka! Efter kalle började mamma & pappa med maten medan jag, Albin, David och brorsan körde ett parti Bamse-fia med knuff. Efter maten kom tomten och delade ut klappar och sen var det full kallabalik en stund innan alla klappar va öppnade undersökta och tackade för.

Emil somnade efter vällingen vid strax efter 21 och Albin höll sig vaken till strax efter 22 innan han somnade i soffan och vi andra högg in på godis, frukt, nötter och 3 olika spel. Det var skratt till tårarna sprutade stundtals. Vid halv 1 snåret vaknade Emil till igen och vi passade på att runda av spelandet och packa ihop oss, men vi var nog ändå inte hemma innan närmare halv 2! Eftersom Emil piggnade till där på natten så fick han ny nattning, med blöja, välling i sängen och sånt, men han lyckades inte riktigt komma till ro och fick ligga en sväng hos oss innan han somnade. David somnade så fort han lagt huvudet på kudden, men jag sover inte alls bra med barnen i sängen så jag väntade på att han skulle somna ordentligt så jag kunde bära över honom och det gjorde jag oxå, vid 02.40... Jo, jag var trött när Emil vaknade vid 7, men eftersom jag har världens bästa sambo så fick jag sova kvar till kvart i 9. Eller sova och sova, jag låg i sängen och lyssanade på pysslet där nere medan jag försökte slumra lite.

Jag har massor med fler bilde att visa, men vi har bara tagit det lugnt idag, kollat lite på film, byggt lego, lekt med nya arbetsbänken och läst nya böcker! Dom stora pojkarna har gått ut och donat lite medan jag och Emil stannar inne och myser lite till. Snart är det nämligen dax att åka bort till pappsen och hjälpa till med julmaten för det ska vi äta i kväll!

God fortsättning allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0