Mammahjärtat gör ont!

Varför får min stora goa pojk inte vara frisk för?

Nu är han dessutom riktigt risig, med jättehög feber.
Jag var helt slut i går kväll och hade tok-ont i magen så vid 21.30 tog jag novalucol och gick och la mig. Kunde inte riktigt somna direkt men vid 22 sov jag som en stock! Albin somnade vid 19.30 och även han klagade till och från på ont i magen. Han hade inte ätit så bra på dagen men till kvällsmaten åt han 2 pannkakor och drack ett helt glas mjölk.

23.30 vaknar vi av att Albin är uppe, han drar upp rullgardinen, tar på sig och ska gå ner, han tror det är morgon. Han får komma och ligga i vår säng en stund med det blir varmare än varmast så David får tillbaka honom i sängen och han somnade, långt om länge.

Vid 22.30 vaknade lillebror så jag gick och hämtade honom och då hände samma sak igen, Albin vaknar, tror det är morgon och drar upp rullgardinen... Denna gången var han dessutom lite ledsen när David gick in. Han var törstig så David hämtar vattenflaskan och han dricker jättemycket men kan inte somna och vill att jag ska komma och ge honom alvedon (David gör visst inte på rätt sätt...). Jag ammar klart och lägger lillebror igen och sen går jag in till Albin, som är brännhet! Jag var bara tvungen att ta tempen och då hade han 40,1!

Han får en Alvedon och massa mer vatten. Jag får fylla på vattenflaskan en gång till och även snyta honom ett par gånger men framåt 4.30 somnar jag äntligen, då har även Albin somnat gott. Lillebror väcker mig igen vid 6.30 så jag går och hämtar honom, ammar och sen sover han en liten stund till men jag kan inte somna om.

Jag går in och känner på Albin som fortfarande sover, han är varm men han har druckit upp sin vattenflaska under natten i alla fall. Lillebror sover inte särskillt länge och vid halv 8 vaknar han och vi går upp och äter frukost.

Sammanlagt har jag kanske fått 4 timmars sömn i natt så det blir inte många knop gjorda här idag och allra helst hade jag velat sitta bredvid Albin hela tiden, men det går ju inte. Vi får hoppas att lillebror är snäll idag...
Albin vaknade nu vid halv 9 och han var inte alls som han brukar vara på morgonen, han var ynklig, skakade och mådde inte alls bra så jag tempade och han hade 39,9. Han fick en Ipren och nu ligger han i soffan och kollar på film. Han har druckit halva sin vattennflaska, en halv flaska välling och fått i sig en piggelin. Han har inte sagt nåt mer om att han har ont i varken magen eller örat så jag undrar vad det kan vara för skit han har?

Nu ska vi i alla fall kolla lite på Ice Age!


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Stackars liten :-( Jag hörde på dagis att den där feberinfluensan som går nu kan komma flera gånger om tyvärr... Jag och Charlie hade ju febertoppar med några dagars mellanrum innan vi piggade på oss. Håller tummarna för er!

2011-02-28 @ 18:50:41
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0