Sömn, jag behöver sömn!

Jag blir som ett vrak av det här!

Hade det inte vart för det här med att man inte får sova på nätterna så skulle jag kunna skaffa en hel driva ugnar till (ja, fast gravid vill jag ju inte vara mer heller...)! Men sömnbristen, jag lider verkligen och Lillebror är bara knappt 2 månader, i värsta fall kan det ju hålla på 1-1½ år till!

I går gick jag och la mig vid 22.30, David tog hand om kvällsmatningen (som han oftast gör faktiskt) och jag somnade säkert jättegott för jag vaknade inte när David och Lillebror kom och la sig. Blev väckt mellan 1 och halv 2 i natt tror jag men eftersom jag fortfarande tycker att det är för tidigt för nattmålet så får han ligga på mig tills klockan närmar sig 3.

Jag ammade och la ner lillebror i vaggan och han verkade inte alls ha några planer på att somna gott och jag ljuger inte om jag säjer att jag fick resa mig upp var 5:e minut och stoppa i napp, vagga och stoppa om! Vid halv 4 snåret hör jag att Albin är uppe och går, han går på toa och jag går in till honom och undrar om allt är ok och det var det. När klockan är 4.10 så väcker jag David och är gråtfärdig & jättetrött. 

David kan ju sova var som helst, hur som helst och när som helst så han brukar bara ta med sig lillebror ner i soffan och sen snarkar dom i kapp där nere tills hans klocka ringer, men inte idag... Jag tror inte att Albin hunnit somna om ordentligt sen han var uppe så när han hörde att David gick ner så kom han tassandes. Jag sa till honom att det fortfarande var natt och att han kunde gå och lägga sig igen men då blev han jätteledsen och ville ju så gärna vara nere med pappa.

Vid halv 7 kom David upp med en pigg lillebror till mig så jag gav honom och sen gick vi ner, då fick jag oxå veta att ingen av mina tre pojkar hade sovit mer sen dom gick upp klockan 4... Lillebror har sovit större delen av förmiddagen hitills och nu efter en tallrik gröt så sover även Albin som en stock på soffan.

Visst borde jag oxå passa på att sova men jag har sagt det förr och jag säjer det igen, jag kan inte sova på dagen! Jag kan sova på kvällen och natten, men inte på dagarna, det går bara inte! Jag kan vara hur trött som helst men det går inte!

Åhh va jag längtar tills Lillebror blir lite större och sover på nätterna...


Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Usch va jobbigt.

Jouline brukade också krångla med nappen på natten men peppa peppa så gör hon inte det så mycket längre.

Hoppas att det snart vänder så du får sova vännen.

Kram

2011-01-27 @ 12:08:33
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Vivan B

Om du hade kunnat koppla av och lägga dej.Att slumra bara en halvtimma på dagen,är lika mycke som tre fyra timmars nattsömn.Får du tillfälle,ta alla små stunder att bara ligga & blunda. Försök bara tänka på vila & lägg alla andra göromål åt sidan. Kram moster.

2011-01-27 @ 12:34:43
Postat av: Malin

Har du provat att amma direkt när han vaknar, fast att du tycker det är för tidigt/tätt emellan. Det kan räcka med en liten slurk, bara för att gotta sig och han somnar om igen på fem minuter? Det behöver inte bli en vana av det. Du måste ju få din sömn oxå, man klarar inte hur länge som helst...



Kram

2011-01-27 @ 12:49:49
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Angelina

Går de inte att få han att somna utan nappen? Jag har nämligen märkt de med Vincent att när han somnar med napp så vaknar han när den ramlar ut!! Vilket inte sker när han somnar utan då sover han tryggare!!

2011-01-28 @ 10:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0