Det bakas!

Oj, oj, oj va det bakas och donas i köket hemma på Sandgatan idag!

Direkt efter frukosten satte jag en deg av moster Lailas goda bröd och medan det stod och jäste så tog jag Albin med mig till affären för att handla. Väl hemma så bakade vi ut brödet, satte en dubbel sats vetedeg på jäsning och stekte på en helstekt kotlettrad.

Nu är bröden klara och ligger på svalning (självklart redan provsmakade av familjen), steken ligger i pannan och brässeras, potatis & morötter är färdigskalade, första plåten kanelflätor är ute ur ugnen och den andra står och gräddas nu!

Jag tycker minsann jag har fått en hel massa gjort idag men jisses va svettig jag är nu! Ska ta en snabb dusch när flätorna är klara och lillebror fått mat, sen blir det till att börja med middagen. Det är ju söndagsmiddag på menyn idag. Hinner jag så ska jag visa bilder på allat gott lite senare.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag har också bakat! Mördegskakor m kola o choklad, jag tar med en burk. Om vi orkar äta mer....

2011-03-27 @ 15:01:13
Postat av: Rigmor

det var jättegoda kakorna

2011-03-27 @ 22:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0