Har det vänt?

Jag vågar inte ropa hej ännu men nu på frukosten så satt Albin med vid bordet och åt en hel smörgås, precis som han brukar! Det är mer än han ätit på flera dagar nästan.

Vi var ju inne i stan i onsdags, jag och Albin och då fick han ett Happy Meal (jag vet, jag är emot mc Donalds men jag gjorde desperata försök att få i honom mat). Han fick en helt naturell hamburgare, mini morötter, äppelklyftor och en mjölk. Jag var så lycklig för han åt mer än halva hamburgaren, alla äppelbitar och ett par morötter men sen blev det inget mer och igår åt han knappt nåt igen.

Nu har han ju som sagt ätit frukost precis som vanligt och efter frukosten hann han knappt tvätta av sig innan han krängde på sin overallen och gick ut. Det är ett väldigt gott friskhetstecken hos våra stora, goa pojk. Jag tittar ut genom köksfönstret nu och ser hur han leker med bollar, innebandyklubba och bara strålar!

Själv ska jag packa, packa och åter packa, några maskiner tvätt gissar jag att det blir idag med och i eftermiddag ska det handlas.

Lillebror har sovit gott hela natten och var som en solstråle när han vaknade nu på morgonen så några sviter av den däringa vaccinationen har vi då inte märkt av, än...
Dessutom verkar det som om han blir mer och mer nöjd av att bara amma, konstigt det där för nu när jag lixom slutat kämpa om dom där, för mig, så viktiga dropparna bröstmjölk så blir han mer och mer nöjd och äter mindre ersättning. Jätteskönt för mig verkligen och kanske var det som en "spärr" som gjorde att det inte kom så mycket för att jag förökte för mycket. Hur som helst så funkar det äntligen ganska bra och man har även fått in lite (med betoning på lite) rutiner i dagsrytmen, med mat, sömn och blöjbyten.


Kommentarer
Postat av: Angelina

När åker ni? Och vart bär de hän? Skönt att Albin är på bättrings väg här hemma är de lilla Vincent som är tok förkyld igen :(

2011-03-04 @ 13:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0