Svar på tal

Jag tänkte passa på att svara på några frågor bland kommentarerna.

"Jag håller med dig totalt, att kvinnan som snackade om krogen när hon va gravid inte skulle satt några barn till världen.. Mitt motta jag själv har är att så länge jag tycker det är kul att vara på krogen, ska jag inga barn ha.... DOCK undrar jag varför du skulle skämmas för att gå? Det är väl inget som är konstigt om man skulle gå ut på krogen en gång bara för att man blivit förälder? (Jag menar då kanske inte när man håller på och ammar och sånt, men det lät liksom som om att du skulle skämmas för att gå ut med vännerna och ta en drink bara för att du har barn?) Rätta mig gärna om jag har fel..."

Jag menar absolut inte att alla måste skämmas som går på krogen när dom är föräldrar men JAG skulle göra det, för jag hör inte hemma där. Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå ut, äta en bit och dricka nåt glas vin, men då skulle jag åka hem vid 22 oxå, bara för att det lixom inte är min grej. Jag sitter mycket hellre hemma hos vännen/vännerna och umgås än att vara ute.


Tänkte även på det där med brickan... Jag har alltid i min tid plockat undan brickan efter mig, då jag kanske vet hur arg man kan bli på människor som inte gör det när man jobbat som diskpersonal... DOCK anser jag att Varbergs innestads fik/restaurangen är JÄTTEdåliga på att torka av bord! Jag vet inte hur många ggr det ser ut som fan rent ut sagt när man kommer, så idag så tar jag inte alltid bort min bricka, då de kommer att se när dom tar den att det behövs faktiskt torkas av mer än 1 gång per dag... =)

På en del fik är det faktiskt som du säjer, riktigt grisigt, men på Café Ströget, dit vi ofta går (bästa stället om man har barnvagn med sig) så är dom bra på att torka av tycker jag. Annars kan jag hålla med dig, det skadar ju inte att torka av ofta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0