Härlig kvällspromenad i Tjärby!

Igår tog vi den ljuvligaste kvällspromenaden på länge, ute i Tjärby (Grimeton), där min mamma växt upp.



Jag & lillebror hämtade först upp mamma, sen hämtade vi Anna och mötte upp Eva ute i en av dom gamla grustagen. Där tog vi en härlig fika i solen innan vi började promenera.
Lillebror sov som en stock hela promenaden...



På vägen gick förbi ett gammalt, övergivet torp. Som allt annat "gammalt" så fascinerar det mig så. Vi har vart uppe och promenerat där många gånger men jag har aldrig gått i närheten och kikat, men det gjorde jag i går och jag hade så gärna velat se hur man levde då.


Lagom tills dess att vi promenerat klart så vaknade lillebror så jag och mormorn stannade en stund till i Tjärby och kikade på naturen.



Idag har jag haft en fotografering och när David & Albin kom hem på eftermiddagen så var det dax att göra storebrorsan klar för "fotbollsträning" (lek & boll).
Jag och lillebror promenerade raskt bort och tittade på och när vi kom hem så var morfarn här.
Som vi har längtat!

Nu ska jag väcka David som snarkar här bredvid och sen ska jag gå och lägga mig.
I morrn väntar yttligare en händelserik dag!

Eftersom jag tycker det är liiite dåligt med kommentarer här i bloggen ibland
 så ska jag bara visa en kommentar jag fick här om dagen som gjorde mig så glad!

"Så underbara kort. Det är så vackert ute i naturen nu så det gör ont.
Du är fantastisk på att blogga, du skriver så målande och tillsammans med bilderna är det fängslande!
Har jag missat din blogg någon dag är det det första jag måste uppdatera mig på!"


Kommentarer
Postat av: Vivan B

Åh vilka fina bilder hemifrån Tjärby, nästan så man känner lite nostalgi.

2011-05-10 @ 22:30:52
Postat av: Mamma

Jag kommenterar så troget så troget. :-D Jag fick ju aldrig kikat in i torpet, växer det något genom taket vid kakelugnen?

2011-05-10 @ 22:38:02
Postat av: Anonym

Jag kommenterar så troget så troget. :-D Jag fick ju aldrig kikat in i torpet, växer det något genom taket vid kakelugnen?

2011-05-10 @ 22:39:01
Postat av: Mamma

Nu blidde det visst dubbelt!

2011-05-10 @ 22:39:54
Postat av: Eva

Vilka härliga bilder.

2011-05-10 @ 23:12:26
Postat av: Linda Johansson

Hej!!



Är också väldigt fascinerad av "gamla" ting. Hos min mans föräldrars hem (där hans bror numera bor) finns några riktigt gamla små stugor som jag/vi gärna gick in i. Det var som att flyttas tillbaks 100 år. Helt otroligt. Har fått "låna" ett par möbler därifrån. Och det mest fantastiska är att min mans farfar lever och fyller 105 år i år och kan berätta om hur det var förr, till våra barns stora förtjusning!!! Ha en bra dag!!:):)

2011-05-11 @ 04:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0