Vardagen...

Det var ett tag sen jag skrev om vår vardag nu känner jag så jag kan väl skriva några rader om det nu.
David sitter där uppe och använder datorn så jag kan ändå inte göra nåt (får inte photoshopet att funka här nere nämligen), annars hade jag garanterat suttit där med mina bilder...

Vi kan ju börja med söndagen, dagen efter den stora dagen som vi alla väntat på så länge. Lillebror hade skött sig exemplariskt med farmor på lördagen och det kändes verkligen bra att inte behöva ha honom med på själva festen. Albin sov hemma hos farmor på natten mellan lördagen & söndagen så när vi kom hem strax efter 2 på natten så åkte Rigmor hem. Jag själv gick och duschade (fick shamponera håret 2 gånger för att få ut "skatboet") vid halv 3 på natten och somnade kanske vid 3, mycket trött...

6 på morgonen väckte lillebror mig och sen ville han inte alls somna om så vi låg kvar i sängen och bara "pratade" lite innan vi väckte pappan vid 8. Vi var hemma och bara tog det lungt hela förmiddagen och sen på eftermiddagen kom Albin hem och vi åkte bort till mamma för morsdagsmiddag Jag och brorsan la ihop till en riktig kniv, som hon verkligen behövde och blev så glad för. Behöver jag ens nämna att jag somnade gott den
kvällen...

Global Kockkniv 20 cm G-2



Barnen vaknade som vanligt vid 6 i går morse så vi klev upp och började dagen. Efter frukosten (som vi var över till bageriet och hämtade...) så tog jag tag i lite bokföring och lönekörning medan lillebror sov. Det var ju så fint väder så Albin var ute och lekte en hel del och jag passade även på att tvätta och hänga ut en del. På eftermiddagen kom mormorn och tur var väl det för jag hade en studentfotografering som jag tänkte ha med mig båda barnen på, men Emil somnade givetvis inte som planerat så mamma & barnen satt och tittade på när jag fotade. Kanske får jag lov att visa bilder från den fotograferingen senare.
På kvällen tog jag och mamma en ljuvlig kvällspromenad i Höråsen även den kvällen somnade jag otroligt gott.

I morse kom Björklund bort och fixade med sitt lilla projekt som han håller på med i vårt garage (en bröllopspresent tror jag det ska bli) och efter att jag vart bort med Albin på dagis så stannade han kvar och tog en kopp te med mig och kikade lite på bilderna från bröllopsfesten.

Lillebror har sovit bra hela eftermiddagen så jag fick undan en hel del bilder och lite annat pappersarbete (tyvärr var det ju väldigt varmt och fint ute, men jag var bara tvungen att passa på när lillrbror sov). Vid 16 gick vi bort och hämtade hem Albin och sen tog vi bara lite mellanmål hemma innan vi begav oss bort på fotbollsträningen.

Det var 2 ganska trötta och hungriga barn jag hade med mig hem efter träningen men med kvällsmaten i magen blev det mycket bättre. När pappan kom hem så satte sig Albin i badet och jag tog med mig Lillebror upp i duschen. Såå smidigt nu när han börjar sitta. Vi satt på golvet och duschade honom och det gick verkligen jättebra. Efter duschen, sagoläsning för Albin och nattning av Lillebror så hamnade jag här men jag tror faktiskt jag ska kila upp och kolla på House i sängen för i morrn har vi en hel del på schemat, bla en studentuppvakning.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är så glad för min kniv, och den är heeelt suverän!

2011-05-31 @ 21:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0