11/11/11 kl 11.11...



Albin är i full färd med att välja ut en leksak till sin kompis som ska ha barnkalas i helgen.



Vid den magiska tidpunkten var vi och handlade på Hajen.

Jo, jag jobbar på Ica i byn men ibland behöver vi saker som inte finns här och då blir det en sväng till Hajen,
när man ändå har vägen om stan... 

Nu håller jag för fullt på med fredagens mat, ni vet, det där med att laga något jag aldrig lagat förr.
Det gör jag varannan fredag och idag är ingrediensen pumpan Butternut.

Det kommer bli ugnsrostade rotfrukter (med butternut) med rosmarin & timjan och till det blir det potatisgratäng och helstekt fläskytterfilé som står och efterkokar för fullt nu.

Till efterrätten har jag gjort en julpannacotta (jodå, vi älskar pannacottor...). I grädden har jag låtit hel kanel, nejlikor, vanilj och lite apelsinskal koka med. Det luktar ljuvligt och om jag ska erkänna så smakade det väldigt gott på slickepotten med. Den tänkte jag servera med smör & kanel/kardemummastekta äpplen och pepparkakskross.
Till det har jag köpt en vit glögg med äpple & Kanel, det kan nog bli en bra fredagskväll detta, eller va tror ni?

Innan jag började med maten tog vi en härlig promenad i det ljuvliga vädret!





I går onsdags hade vi en riktig toppen dag!
Jag åkte och hämtade mammsen vid 10 snåret och sen åkte vi hit...





Till Lampfabriken i Hunnestad och kollade på lampor, men framför allt på tomten som ligger där och snarkar...
Emil var väldigt fascinerad och tittade på alla tomtar med stora ögon.

Sen åkte vi vidare på yttligare en shoppingrunda och var inte hemma innan vid 16-tiden.
På kvällen var jag på Work-out och det var skönt att komma bort lite.



I går var Anna & Ella här på morgonen och hämtade en skolbänk som världens bästa svärmor ordnat.
Jag funderade starkt på att ha kvar den själv men insåg att jag inte hinner ta hand om den och inte har någonstans att ha den heller, än...



Sen hade jag kundbesök ett par timmar och när Albin sov middag började jag med lite pyssel inför julmarknaden i Rönnås Lada.

På kvällen hade vi mys, med tända ljus i alla nya fina lyktor.








Detta inlägget tog ungefär 3 timmar att skriva, med matlagning, passning av bebisar, telefonsamtal till giftinformationscentralen, middag och slutligen påklädning av barn för utomhusvistelse.

Jodå, bebisen fick visst fatt i ett såntdär WC block som man lägger i vattenbehållaren i toastolen för att få blått vatten. Jag hade ingen aning om att jag överhuvudtaget hade sådanna för det har vi inte använt sen vi bodde i lägenheten (varför spar jag på ALLT!!??). Hur som helst så satt Albin på toan och ropade på mig och undrade om inte Emil kunde få vara med honom där och det fick han ju. I den skåpet har vi bara leksaker, lite våtservetter och pappersrullar, men tydligen hade det smugit sig in en sån blå grej och rätt var det är så ropar Albin på mig och när jag kommer så står han där, så nöjd, alldeles illblå runt munnen...

Jag spolade munnen och grävde runt med fingrarna så han klykte sig och nästan spydde flera gånger stackarn. När jag kollade noga på den där blåa grejen så hade den ju en skyddsplast som han bara precis gnagt hål på, där av det blåa. Att han skulle fått nåt vidare i sig tvivar jag på men jag ringde ändå och då fick jag veta att det inte brukar vara farligare än tvål, pju!

Såhär står det på deras sida om WC block.

Irriterande, kan ge illamående, kräkningar. Ingår bl.a. i diskmedel, duschtvål, hårschampo, skumbad, såpbubblor, WC-hygienblock.
Åtgärd Ge lite dryck. Kontakta Giftinformationscentralen vid symtom eller vid förtäring av större mängd (t.ex. flera klunkar av en flytande produkt).

Nu ska jag kila upp och duscha, medan alla pojkarna är ute och går en sväng.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Alltså, den ungen!!

2011-11-11 @ 20:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0