Dagen efter Berit...

Eller vad sjutton den här stormen nu hette.

Hur som haver så har jag sovit som en prinsessa i natt, trots stormar och allt. Jag har vaknat till 2 gånger men bara puttat på David så har han gått upp och gjort välling till bebisen och snytit Albins näsa. Jag var så trött i går efter den heldagen men även för att jag sov som en kratta natten innan.

Igår kväll, efter att barnen somnat, kunde David inte alls slappna av när det stormade så utanför så han gick ut och kollade läget. Nästa gång han kom in så hade det visst flugit ner lite takpannor från Lillstugan och landat rakt på vår grannes framruta... David och Gabbe flyttade ut bilarna på gatan och sen hände inget mer. Så vi kom ganska lindrigt undan gissar jag.

Men mina fönster! Som dom ser ut!
Jag putsar ju normalt sett inte fönster, alls, men idag gick det ju knappt att se ut!
Jag gjorde ett tappert försök att putsa ett fönster i vardagrummet, ett i köket och det i tvättstugan men jag erkänner högaktningsfullt, JAG SUGER PÅ ATT PUTSA FÖNSTER!

Det blev inge bra alls, jag får nog be om att kalla in förstärkning om vi ska ha 1-års kalas här i nästa vecka...

Bebisen fick middag och somnade vid 12 och jag och Albin åt nu vid 13 och det var helt underbart att få äta middag i lugn och ro, varken jag eller Albin sa ett ljud.
Medan jag lagade middag fick jag gjort några telefonsamtal så nu hoppas jag få hem korvhornen jag har beställt till vår korvstoppnings-dag till helgen.

Nähe, nu ska jag skiva en liten lista på allt som ska med i kväll, när jag ska börja fixa inför Julmarknaden som är på torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0