Glögg, pepparkakor och en varm brasa!

Det bekommer mig inte så mycket att det stormar ute, i alla fall inte än.

Som jag skrivit innan så har jag och Anna vart på auktion idag och haft det super som vanligt.
Man förundras verkligen över vad som går bra på auktion och inte.
Vi budade en del båda 2 och jag fick faktiskt med mig en oljemålning hem, men det vara bara för ramens skull och den ska givetvis få bli vit.

Medan vi va där så fick jag en bild skickad till mig, av världens bästa man, med en bild på pepparkaksbaket!
Alltså 2 överraskningar på en dag!?
David är ingen fena i köket och det står han helt och fullt för så därför är det extra roligt att han ställer sig och bakar pepparkakor med barnen när jag inte är hemma. Jag hade visserligen informerat om att det låg lite färdig pepparkaksdeg i kylen, men trodde verkligen inte att han skulle genomföra det.



Efter mat och lite bus så gick David ut och fixade lite inför den kommande stormen. Jag och barnen passade på att ha lite mys/bus på golvet och förbereda adventsfikat.
Vi satte på Sunes Jul (andra skivan nu då), värmde på glöggen, plockade fram lite nybakta pepparkakor och petade in yttligare en pinne i kaminen.

Behöver jag ens tillägga att det definitivt är julmys på högsta nivån i det lilla röda huset på Sandgatan?
Tända ljus i hela huset och julmusik på.
Nu ska jag ta en dusch och sen blir det tv soffan när barna somnat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0