Till pappa...

Idag klev vi upp alldlels för tidigt, eftersom pappan skulle iväg även idag.
Albin gav honom hans paket som han blev glad för och sen satte vi oss och kollade på Björnbröder innan D åkte och vi låg kvar under varsin filt i soffan. Lugnet varade inte särskillt länge för efter bara 5 minuter började någon ropa uppe på övervåningen och redan kvart över 6 var det fullt ös här hemma med bus och leksaker överallt.

Nu har vi i alla fall avnjutit nybakat till frukosten med lite levande ljus & te/varm choklad och strax ska vi börja göra Albin klar för ännu ett barnkalas. Emil går runt här hemma som en tomte nu för tiden och sjunger, galer, pratar och gör sig till. Rätt var det är hör vi hur han står i någon vrå och skrattar tillgjort för sig själv.

Hur gick det för mig i går då, jag som skulle få så mycket gjort....
Njae, det gick väl sådär. Barnens faster kom och passade barnen (TACK Lina!!) men strax efter henne fick vi dessutom oväntat besök som dröjde sig kvar i flera timmar och inte gick innan middagen var avdukad och uppäten. Visst är det härligt med spontanbesök ibland men jag uppskattar om man hör av sig innan eftersom jag hade planerat in flera timmars jobb när Lina var här, nu blev i stället kvällen lång, väldigt lång, inte riktigt så jag tänkt mig min lördagskväll.

Hur som helst så kom David hem, Lina åkte och jag fortsatte jobba.
Efter lite kvällsmat i magen kände jag att jag behövde komma ut & få lite luft så jag tog Albin med mig och gick en rask promenad. Han cyklade med pannlampa och jag gick. Tur var väl det att han hade pannlampa för där vi gick var inte alltid belysning och då var det rikigt kolsvart. Vi tog en vända i Höråsen innan vi gick hem, tog en dusch och slutligen lite glöggmys i soffan. Jag och David med varsitt barn i varsin soffa. Kvart över åtta sov båda barnen hårt och jag fortsatte som sagt jobba... Vid halv 12 stängde jag av datorn och la mig brevid den tungt snarkande mannen.

Jag har en hel del kvar så tyvärr blir det ingen auktion för mig idag. David är iväg, jag ska fixa iväg Albin och hälsa på min egen far med ett litet paket med innan det är dax att inta kontorsstolen igen när bebisen förhoppningsvis sover middag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0