Männen i mitt liv....


Nåja, i alla fall mannen i mitt liv och världens goaste storebror!

Vi fotade David lite snabbt här om dagen för en liten grej som han ska vara med i och här ovan är några bevis på det. Vi käkade även smoothie ute på trappan den dagen, i sann sommaranda!

Idag har vi mest bara busat och lekt här hemma på morgonen, så här kan det se ut...





Vad har igentligen hänt sen senaste ordentliga uppdateringen här?
Jo i fredags började vi dagen med mysfrukost hos Camilla och hennes David. David & Albin är lika gamla så dom såg vi inte så värst mycket av men Emil röjde runt i hennes kök minsann, rotade i lådor och annat skoj...

Vi var hemma lagom till middagstid och då passade vi på att ta varsin smoothie på trappan, i den ljuvliga sommarvärmen som kommit tillbaka en liten sväng. Pappan kom oxå hem och fick en smoothie.

På eftermiddage passade vi på att röja lite i husbilen, förbereda middagen och sen när pappan kom hem blev det varmrökt lax, potatis, kall sås & ärtor, mycket smarrigt!
Jag var bjuden på tjejkväll bort till Li & Marina i Järnmölle. Det var visning av barnkläder, ostbricka, vin och massa skratt och fniss. Jag och Catrin cyklade inte hem innan vid midnatt! Dessutom vaknade bebisen till när jag precis gått och lagt mig så jag fick ta upp honom och söva om och kröp inte ner igen innan 01.20.

Gissa om jag var trött på morgonen när barnen vaknade, som vanligt vid 6...
Jag fick i och för sig ligga kvar i sängen efterom David tog med barnen upp men det går ju inte sova när dom busar runt som vildar på bottenvåningen. David tog barnen med sig ut så jag fick äta frukost i lugn och ro, men mitt te och min tidning. Sen fick jag faktiskt jobbat med det jag behövde på förmiddagen medan grabbsen städade ur husbilen.
Huvudet var ganska svårarbetat så jag välkomnade en paus när pojkarna tyckte att vi skulle åka en sväng om FJ och kolla på husbilar...
När vi ändå var ute och körde så tog vi vägen om affären och jag handlade lite grejer till kvällens köttgryta.
Det blev en gryta på nötkött, morötter, trattisar, paprika, rödvin & grädde, jättegod!

Pappa kom och åt med oss och vi kikade runt på en hel mass olika husbilsmodeller och faktum är att vi nu, alldeles strax ska iväg och kika lite till... Har jag sagt att jag älskar husbilslivet?

Eftersom jag inte gillar när det blir för varmt ute så är inte charter till kanarieöarna, grekland eller turkiet alls min melodi me jag älskar däremot skidsemester och skulle kunna vara iväg hela säsongen om det var så!
Som sagt, husbilen är vår frihet, vilken grej alltså! Bara kunna åka runt, ta dagen som den kommer, se en massa saker och resa igenom små byar nere i Europa, det är vår melodi!

Nähe, nu är det bäst att jag sätter på mig anständiga kläder (mysbyxor funkar inte dit vi ska) och packar skötväskan, kanske hörs vi i kväll!


Kommentarer
Postat av: Linda Johansson

Vet precis vad ni talar om när det gäller campinglivet!

Vi provade detta i somras och kuskade runt i Europa i tre veckor och nu är vi fast!!!!:)

Dock älskar vi både charter och skidsemester också, hur nu vi ska få ihop allt detta, hi hi.

Vi riktar nog in oss på husvagn och skidsemester först och främst.

Tack för leveransen av ljusen, nu doftar det underbart här hemma. Inte för att det luktade illa här innan men du fattar. :):)



//Linda

2011-10-03 @ 05:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0