Härlig hemmadag!

Idag blir det inget roligt blogginlägg alls för vi har faktiskt mest bara vart hemma.
Tanken från början var, att jag hade massor att göra vid datorn, men det kan jag ju bara göra om Emil sover.
Så planen var ju alltså att hinna beta av en del när han vilade men det sket sig nästan direkt på morgonen, för han sov ända till halv 9! Ja, han vaknade ju och fick vällingen vid halv 7 och då passade jag och Albin på att gå upp.

Vi åkte iväg med Albin till dagis och sen hem igen för att ge lillebrorsan frukost och normalt sett så somnar ju han efter 9 men det gjorde han inte idag utan jag fick sövt honom vid 11 i stället, lagom tills det var dax för mig att börja förbereda middag... Jag hann både förbereda, laga, äta och ta hand om disken (pappan kom ju hem och åt lunch med mig) innan Emil vaknade vid 13. Tyvärr han jag ju inte göra ett smack på datorn.

Dagen har alltså bestått av en himla massa lek på köksgolvet. Helst av allt ska jag sitta en bit ifrån spisen så han kan gå dom stegen emellen mig och ungnsluckan. Det funkar även att jag tittar bort en liten stund så han hinner krypa ut i hallen och suga på ett par foppatofflor som står där... Skitunge!

På eftermiddage kom David hem med Albin och dom stack iväg på fotbollsträningen ganska så direkt men till kvällsmaten fick jag goa kramar av min stora kille som jag saknar jättemycket på dagarna när han inte är hemma!



Emil vid kvällsmaten...

I kväll gick jag upp med Albin efter maten och läste saga för honom men han började snarka högt bara några sidor in i boken, så det var bara att pussa honom gonatt och släcka lampan.
Emil däremot var inte lika snabb på att somna (såklart!) utan somnade först vid 20.30 idag.
Jag och David har kollat på House nu och jag ska faktiskt kila upp och vänta på John Blund nu för det är jobbigt att vara hemma och leka med bebisen ensam en hel dag ;-)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Han ville inte pussas, han ville bara äta bröd!

2011-09-13 @ 23:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0