Höstblåsor, svampskogen & husbilspackning!

Albins tunga är mycket bättre och både i går och idag är det bara några enstaka kvar och han verkar inte ha ont heller. Feber hade han bara lite på onsdagkvällen, sen har han vart hur pigg som helst, precis som vanligt.
På dagis sa dom att det kan dyka upp blåsor på händer & fötter så vi laddar med salvor (aloe vera).
Vi har inte märkt något på Emil än och hoppas ju såklart att han klara sig ifrån det.

Igår fick ju inte Albin vara på dagis och det blev han väldigt ledsen för, han hade ju så sett fram emot det så vi ringde mormorn och undrade om inte hon ville plocka svamp med oss, och det säjer hon ju aldrig nej till!

(Om ni undrar över mina urusla bilder så är det för att jag bara fick med mig telefonen ut och mitt photoshop på den bärbara slutat funka...)



Emil sitter som en kung i bärstolen på min rygg och jag får bästa träningen!

Vi gick runt på lite outforskade marker (för oss) i går och hittade massor med svamp, både vanliga gula och trattisar. Albin hade tagit på sig sina "svampögon" och gick runt i skogen och tjoade varje gång han såg nåt.



Precis som förra gången fick vi ljuvligt väder och det var inte innan på slutet av vår 6 timmar långa skogsvandring som vi träffade på älgalusen...



Givetvis hade vi med obligatoriska, så viktiga, fikan!
Det smakar ju sååå gott i skogen och jag hade gjort smörgåsar på min torparlimpa, Albin fick med sig några kex och jag och mamma hade kaffe. Det blev inte bara en, utan 2 fikapauser i går...



Mamma & Albin plockar för fullt.
Vi är sånna som rensar vår svamp redan i skogen, medan vi plockar den. Så det kanske tar lite längre tid för oss men vi kan å andra sidan bara slänga svampen i grytan när vi kommer hem!

När vi kom hem så var det kvällsmat, dusch, genomletning efter fästingar (& Älgalus!) och nattning. Jag hann precis bli klar lagom till Robinson (som jag inte följt på typ 10 år, fattar inte varför jag tittar nu!?).

Idag har jag lite träningsvärk, både här och där. Det är ruskigt bra träning det där med att ha en 10-15 kg extra på ryggen och gå runt i skogen, backe upp och backe ner. Dessutom hittade vi ju massa svamp och även om jag inte tänkt plocka med honom på ryggen så går det ju inte att låta bli, så otaliga knäböj blev det oxå. Annars är jag ganska dålig på att böja på knäna när jag böjer mig, det blir oftast att man böjer ryggen, men det går ju inte när man han Emil i bärstolen där bak...

Idag har vi börjat morgonen med gos, massa gos!



Emil sov ca 20 minuter längre än Albin idag så vi gick upp, satte oss i soffan och morgonmyste lite och givetvis fick vi sällskapssjukt besök i form av 2 katter (varav den ena är nyrakad...)



Nu ska jag fortsätta packningen.
Det blir en del att ta med sig när hela familjen ska iväg på äventyr!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla Pyz, ni får ha varmt inne nu när ni är iväg, så han inte fryser.

2011-09-02 @ 12:50:32
Postat av: Farmor

Albins svamp som han gav till mej smakade ljuvligt

2011-09-02 @ 22:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0