Påskmiddag!

Vi började morgonen redan strax innan 6 men det var jag verkligen inte sugen på så jag tog med Emil till vår säng och han somnade faktikst om! Jag slumrade lite jag med, men som sagt, jag sover uruselt med barn i sängen.

Vi klev upp vid halv 8 och myste ner oss i soffan en stund.



På morgonen, efter frukosten, åkte vi till mormorn och morfarn och busade lite innan vi åkte hem igen lagom till Emils lunch och middagsvila. Direkt när han somnat så började vi baka rulltårta, skala potatis mm.

När pappan kom hem från jobbet var vi nästan klara med påskmiddagen och mormor & morfar kom och sällskapade oss på Jansson, prinskorv, köttbullar, Grönkål, Sill & Ägg. Medan vi smälte maten så körde vi frågesport på nätet och sen gjorde jag i ordning påskbakelserna av vår goa rulltårta!



När mormorn & morfarn åkt hem så tog David hand om barnen och gick ut i garaget medan jag tog hand om högen med papper som stirrat på mig ett tag nu...

Jag var klar alldeles lagom tills David kom in med grabbarna och sen var det fullt ös med dusch, tandborstning, nattning mm.

Nu sitter jag här i soffan med en kopp grönt te och kikar på Morgan & Ola-Conny...

Passar på att bjuda på ett litet bildregn från mobilen.

  
(Bilderna är klickbara)
Från påskfrukosten hemma hos mamma & pappa.

 

På påskafton körde Albin ett ordentligt uppträdande med blandade låtar...



Bilden på sängen jag hjälpte mamma & pappa att hämta i går.
Denna bilden är tagen precis i början, innan det var klart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0