Galet mycket igen!

Det känns som om mina inlägg går lite på repeat här.
Jag bara tjatar om hur mycket jag har att göra hela tiden...
 
Hur som helst så har det vart mycket med tårtor (och mer ska det bli!), vi har vart på SM finalen i Sidvagnscross i helgen, Förberett för skolstart, fotograferat, bokfört och kört lön mm mm.
 
 
Såhär mysigt hade jag i alla fall det i lördagskväll. Jag fick krypa ner brevid en varm och gosig liten Emil i husbilen efter Styrelsemötet på Väla i Helsingborg.
 
 
Mysigt även på söndagen när Emil vaknat på eftermiddagen...
 
I måndags hade jag massagetid på förmiddagen, ungarna lämnades hos mormor och jag passade på att handla på vägen hem. Eftermiddagen spenderades ute och på kvällen var jag och Louise i Mölnlycke på möte ang FitLine, kosttillskottet vi dricker.
 
I går började vi dagen med att sticka till Gekås direkt efter frukost.
Albin fick ny skolväska, pennfack, regnställ, extrakläder mm.
 
Emil kikade på en sulky han väldigt gärna hade velat ha...
 
 
Jag har letat som en liten idiot, i varenda leksaksaffär i hela södra Sverige (känns det som i alla fall!) efter en BLÅ (eller grön, eller gul, eller röd eller beige, ja you name it, men inte ROSA eller ljuslila!) vagn/sulky.
Jag har finkammat nätet och hittat en, EN, ljusblå vagn på en sida som tar hutlöst betalt för frakten av en liten, och vad jag bara kan förutsätta, är en vinglig, plastig och knappast särskillt hållbar, docksulky.
 
Snälla, finns det ingen vänlig skäl som vet om en docksulky/dockkärra (ej kombivagn) som inte är rosa eller ljuslila? Jag hittade en dockvagn från BRIO som var orange och svart, det hade funkat alldeles utmärk men givetvis fanns inte den färgen längre utan bara i ljusrosa och ceris...
Min tanke är således att jag får köpa en liten Micki vagn och måla om den själv.
 
Hur som haver.
Jag fick med mig barnen från dockavdelningen med ordet "Fika".
Vi gick upp och käkade varsin fralla och drack bubbelvatten (mamman fick en latte) och sen var vi fit for fight igen.
 
 
Jag har länge sneglat på denna klänningen när jag vart på Gekås. Men inte riktigt vetat när jag skulel ha användning för den. Den jag har provat har varit i en mörkare beige färg men den fanns inte kvar. Kvar fanns dessa vita och ett gäng korallfärgade. Jag vet att denna vita är lite genomskinlig, trots flera lager av tyg men det fixade jag ju genom att köpa en enkel liten underklänning. Ledsen blev jag inte heller när jag upptäckte att den var nersänk till 29 spänn! Den fick följa med hem i ett nafs!
 
Albin fick en ny cykelhjälm som han invigde så fort vi kom hem.
 
 
Emil somnade givetvis i bilen så han fick sova vidare i vagnen en stund men vaknade ganska snart.
Vi lagade middag och lagom till den var klar fick vi besök!
Li & Alice kom och efter middagen blev det poolbad och kafferep!
 
 
Efter kvällsmaten gick jag upp och tog hand om lite spännande bokföring, lönekörning och svarande på mail.
Albin & David var över hos grannen och hjälpte honom med något medan Emil "hjälpte" mig på kontoret...
 
Idag har det, som sagt, vart skola och medan farmorn ändå var här så hade jag bokat in ett möte med nya chefen på ICA som jag hann beta av innan lunch. I eftermiddag har vi vart hos mormorn och morfarn som har bjudit på fruktsallad och glass. Nu är Albin iväg och tränar fotboll och Emil är med pappan och kollar på. Jag har förberett studion för en grupp syskon (vuxna) som kommer och fotograferar sig här i kväll och nu ska jag bara slänga i mig en kopp te innan dom kommer!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Finns en fin blå och röd dockvagn på blocket.
Vill du ha en sulky har brio en röd och svart som heter brio sitty.
Men visst är det irriterande! Har letat som en galning efter en neutral 16 tums cykel utan att lyckas...

2012-08-22 @ 18:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0