Fåglar!

Idag har vi suttit jättelänge på bänken i tvättstugan och kollat på fåglar.
 
Jag tycker verkligen det är så roligt att kolla på alla olika fåglar och lista ut vad det är för några. Albin är likadan och satt kvar länge efter att gått och ropade varje gång det kom en ny sort!
Emil verkar oxå gilla det men inte lika länge, han tappar lixom lusten när vi tjoar till, pekar och blir alldeles till oss.
 
 
De bilderna högst upp tror jag är en talgoxe, den här nere till vänster är väl en gråsparv och den högra kanske kan vara en nötväcka? Vad tror ni?
 
 
Här tror jag vi har en Gråsparv överst, efter det två bilder på en koltrast.
Nummer tre och de båda bilderna längst ner är väl nötväckan och näst längst ner en rödhake?
 
Hjälp mig nu, ni som är bra på småfåglar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror det stämmer, men jag är ingen fena på fåglar. Har ni inga domherrar?

2012-12-13 @ 20:20:20
Postat av: Hanna

Fina bilder som vanligt! Om du fotar svan, kråka, skata så kan jag hjälpa dig... ;)

2012-12-13 @ 20:25:34
URL: http://hannaliving.blogg.se
Postat av: Ulrika

Det du tror är en gråsparv, är förmodligen en pilfink. Gråsparven är grå uppe på huvudet, medans pilfinken är brun.
Annars stämde de andra :)

2012-12-13 @ 21:23:58
URL: http://imsepimsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0