"Granen står så grön och grann i stugan..."

Idag har jag bakat!! Otippat va?Först, efter vi lämnat Albin i skolan, så åkte vi hem och jag började på Stinas Pippitårta. Den är fylld med Limemosse och vaniljkräm med bär. Li kom och hälsade på en sväng, mitt i tårtbaket. Efter den tårtan gick jag på nästa. En tårta som jag ska dekorera i morrn. Innan vi skulle hämta Albin satte vi på maten och vi kunde liksom inte hålla oss utan det blev vår hemmagjorda kokekorv idag igen...Mitt emellan så gjorde jag lite mer julgodis, brände av en omgång mandlar till bla. Nu är godiset färdigpackat! Grannen (ja, samma grannar som fick vörtbröd) kom in och hämtade en påse av varje innan... Det är chockadfudge, rischoklad, brända mandlar, rocky road och polkabräck!Efter att pappan kommit hem fick jag åka bort och hämta en sista paket på DHL. I kväll har vi tagit in grannen och klätt den. Emil var supertrött och somnade med vällingflaskan i munnen i soffan. Det var nog lika bra, tror det hade blivit kaos om han skulle hjälpa till... Sen drack vi glögg, lyssnade på julmusik och klädde granen! Nu ska jag nana gott och imorrn är sista dagen för Albin i skolan, sen är det lov!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Granen blev jättefin, men grannen? Gabbe då kanske? :-D Vilken massa godis du gjort!

2012-12-20 @ 23:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0