Det blev inte riktigt som jag tänkt mig...

Albin har haft feber hela dagen och allra helst hade jag velat sitta med honom i famnen och mysa tillsammans dagen lång men det är ju inget som är praktiskt möjligt med en tokig bebis i samma hus...

Efter att ha vart inne i sjukstugan hela dagen (i flera dagar känns det som!) så kände jag att jag bara var tvungen att komma ut en sväng. Jag laddade och var färdig för att ge mig ut på en promenad lagom till David skulle vart hemma men han kom inte då han fick jobba lite längre...

När han väl kom hem så hade jag och Albin försökt oss på både att spela spel och rita utan större framgång med en ganska ilsken bebis runt oss så vi var ganska trötta och hungriga (David hade uppdraget att handla på hemvägen oxå). När vi hade ätit kvällsmat var klockan mycket, Albin var stekhet och jag ville bara vara med honom tills han somnade så vi kröp upp i hans säng och läste ut Stora Emil boken.
Alldeles lagom hamnade vi ett avsnitt där Emil oxå hade haft feber.

Det bidde alltså ingen promenad. Albin hade fortfarande en temp 38,5° vilken han verkar ha haft hela dagen. Emil fick en kvällsdusch och sen smörjade jag in hela lilla knubbiga bebisen i babyolja för han är väldigt torr & rödfnasig på kroppen, får se om det hjälper. Vilket jäkla kladd det va! Jag är fortfarande smetig om händerna, trots tvätt, handsprit och en dusch!

I natt ska jag hålla alla tummar och tår att Albin vaknar feberfri i morrn för nu har han haft feber till och från i över en vecka och även om jag ibland kan bli nipprig på hans rastlöshet så saknar jag ju min unge! En Albin som ligger på soffan och fryser och bara vill ha honungsvatten och piggelin, det är jag inte van vid!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag får hjärtesnörp, vill ju se min älskade Albin pigg och med lite färg på kinderna. Kanske vågar ni er hit i morgon?

2012-02-07 @ 21:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0