Helg!

Åhhh va jag gillar helg!

Visserligen fick pappan åka iväg på jobb direkt efter frukosten, det var visst nåt jobb där vattnet frusit som han var tvungen att ta tag i. Han tog dubbla underställ på sig idag...

Natten har vart lite sisådär. Barnen har sovit gott men jag har vart väldigt förkyld (jodå, även på natten) och vaknat helt igentäppt i näsan ett par gånger, av huvudvärk och halsont ett par gånger och sen framåt morgontimmarna började Albin hosta sådant men David var inne med vatten hos honom och han somnade nog om en stund till. Vid halv 5 vaknade Emil till och fick komma över till oss medan David gjorde välling så han somnade om. Sen vid 7 var vi uppe allihopa. David åkte och handlade direkt när affären öppnade medan vi andra satt och gottade oss framför brasan.

Sen åkte han som sagt och jobbade och vi stannar kvar hemma och bara myser.
Igår blev det inga utflykter alls för jag var inte det minsta pigg. Vi bakade en omgång cupcakes men när jag skulle dekorera dom som strejkade Emil totalt och tyckte inte alls att hans mamma skulle ägna uppmärksamhet åt något annat än honom, så fina blev dom då inte, men goda hoppas jag. Jag smakade inte själv eftersom jag varken känner smak eller lukt så kändes det helt meningslöst.

Emil åt med god aptit i alla fall...



När Emil hade somnat käkade jag och Albin lunch och sen stack vi ut på en liten promenad.
En liten, liten promenad bara för vi var ju som sagt väldigt förkylda båda två, men lite frisk luft har ju ingen dött av så vi tog med några cupcakes till jobbet och ställde av i fikarummet där.



Eftersom det snart är alla ♥ dag så blev några lite kärleksinspererade med som sagt, jag hann knappt få på frostingen för jag hade en illsken bebis hängande i byxbenen HELA tiden så det är inte mina finaste cupcakes precis...



När David kom hem var jag som en urvriden disktrasa!
Promenaden tog nog musten ur mig för jag orkade knappt resa mig upp.
Jag fick faktikst lov att passa på fredagsmiddagen och lämna över till David, som åkte till China Sea och köpte Kina mat, ett mycket bra val som verkligen uppskattades, av hela familjen. Emil älskar att sitta och pilla i sig ris och Albin gillar biff med bambuskott starkt!

Jag älskar kinamat i vanliga fall men eftersom jag inte känner smaker alls nu så var det lite tråkigt.
Vi kollade på På Spåret och det var lika bra som vanligt men mina ögon var inte alls med mig och direkt efter det fick jag gå och lägga mig, jag ver HELT slut.

Nu ska jag kila ner och fixa lunch till Emil, sen äter vi andra när David kommer hem och så får vi se vad denna dagen har att bjuda på. Eftersom jag ändå är lite krasslig så tror jag att jag ska ta tag i högen med papper som bara växer. Konstigt det där... Nu har jag ju dessutom 3 företag (nåja, 2 företag och en förening) som ska ha ordning på papprena, så sysslolös är jag inte. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Dom var goda! Ja, jag åt en... Krya på er nu allihopa, Krille haltar runt här o pustar o stönar. Har hänt nåt med hans knä visst, men deeet har ju gått över förr. ;-)

2012-02-04 @ 12:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0