Mera vår i luften!



Idag har vi vart ute och lekt en bra stund i trädgården. Det har ju vart så härligt väder!

På förmiddagen kom mormorn & morfarn och hämtade mig och Albin, så åkte vi med dom på en liten utflykt.
När vi kom hem fixade jag i ordning det sista med maten, jag hade ju förberett och späckat en karré med plommon som stod och efterputtrade på spisen dom timmarna vi var iväg.

När Emil vaknat och vi ätit klart så åkte pappan och gjorde några ärenden och vi gick ut i trädgården!



Nu i kväll har vi haft det riktigt toppenmysigt (precis såhär ska en lördagskväll vara, precis!).
Emil somnade som en stock halv 8, David och Albin gjorde fruktsallad och jag hade förberett Algrensbilar-fluff att ha till. "Godisfluff" är en slags mousse, eller kräm kanske man kan säj oxå, som är superenkelt att göra och kan användas till mängder med saker!

Man värmer på grädde lite försiktigt och sen kan man smälta ner vad för godis/choklad som helst nästan och när det svalnar så vispar man det och då har du fått "fluff"!
Fluffet kan änvändas till sååå mycket, bla
♥ Fyllning i tårtor
♥ Som frosting på muffins/cup cakes
♥ Att äta precis som det är!
♥ Spritsa en klick till kladdkakan
♥ Frys och ha som glass
mm mm

Vi käkade fruktsalladen till Gladiatorerna (givetvis!) och Albin, som annars somnar som en stock vid 19.30 höll sig vaken hela programmet igenom, men var väldigt nära att somna några gånger på slutet. Detta är höjdpunkten på helgen för honom och det är så roligt att kunna sitta tillsammans, bara vi tre, och mysa i soffan!

Nu ska jag strax krypa i säng, i morrn väntar en heldag hemifrån...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0