Min fantastiska dag!

Efter en minst sagt crappy natt så var jag verkligen laddad för en dag hemifrån.
Vad passar då bättre än att åka på auktion med Anna?
Svaret på den frågan är enkel, inte mycket alls faktiskt slår det...

Emil sov skitdåligt och höll på att krångla som aldrig förr innan jag ens hade somnat, så när klockan var nästan halv 2 var jag nästan gråtfärdig och dessutom med en huvudvärk från hell.
David hämtade över honom till oss och då somnade han fövisso men jag sover ju skitdåligt med honom i sängen så vid 4 flyttade vi över honom till hans säng och jag fick sova några timmar i alla fall.

Morgonen var desto bättre, barnen var på toppenhumör och vädret var ljuvligt. Jag åkte och hämtade Anna (i Davids jobbebil som han röjt ut, städat och tvättat på morgonen för vår skull!) på fömiddagen och vi styrde kosan mot ett lika knökat Heberg, som vanligt, på auktionsdagen.

Tyvärr fick jag inte de möblerna som jag siktat in mig på, men det spelar liksom mindre roll, jag gjorde ett par riktiga fynd ändå!

När vi var klara och körde hemåt så skickade jag ett mess till David och tillbaka fick jag en bild på att han hade hängt ut alla sängkläder, mattor och filtar på vädring!
Med ett leende på läpparna kunde jag knappt vänta på att få komma hem och vilken lycka när pojkarna har städat hela huset, burit upp mitt skrivbord, hängt upp hyllor och röjt upp, staplat ved, gjort klart lekstugan, och krattat hela gräsmattan! Dom hade haft god hjälp av Davids pappa som kom förbi och passade/lekte med pojkarna.

När jag kom hem och hade med mig ett av mina finfina fynd så blev Albin överlycklig och var bara tvungen att testa på en gång!


Jag fick minsann ropat hem en riktigt fin cykel för hela 220:- till Albin.
Hans gamla är för liten så vi hade tänk köpa en ny till honom nu i vår ändå, men det här är ju ännu bättre, då kan vi ju skjuta på cykelköpet något år till!
Dessutom älskade han den, den har ju både pakethållare och stöd! Å så är den grön, favvo färgen...

Albin tyckte att jag skulle ta kort på himmlen med, den var ju så fin med flyplansstreck på och allt.



Direkt när jag kom hem så åkte David och handlade och sen blev det toast och rev till kvällsmat!
Albin åt rev så det nästan peta ur öronen på honom!
Emil satt så snäll så och lekte på golvet, nästan så jag trodde att jag drömde lite, så perfekt va det.

Båda barnen somnade som små ljus i sina sängar vid 19.30 och jag fick äntligen satt ihop ett produktblad och lagt ut lekstugan till försäljning. HÄR hittar ni det!

Nu ska jag bara ta det lugnt och gå och lägga mig i tid! I morrn ska barnen bort till mormorn medan jag jobbar en stund och sen hoppas vi på fint väder så vi kan cykla lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0