Om Elisabeth...

Jag tittade lite flyktigt på Sofias Änglar på kanal 5 i måndags kväll men det blev inte med någon reda så jag kollade på det på kanal5play.se dagen efter och det var ett rörande avsnitt som handlade om Elisabeth och hennes familj.

Elisabeth är obotliigt sjuk i spridd bröstcancer och har inte långt kvar att leva.
Hon har 3 barn, varav den yngste har en CP-skada och behöver massor av extra hjälp.
Sofias Änglar var hemma hos familjen och hjälpte till med en ombyggnad av deras hus, dels för att det skulle passa den yngste sonens behov och för att dom båda stora barnen skulle få varsina rum.
Detta var något som tyngt ner Elisabeth (givetvis!) eftersom hon snart inte finns mer och vill att barnen ska ha det så bra som möjligt när hon försvinner. Att ta fler lån för att bygga om och bygga ut fattar väl varenda kotte, inte är ett alternativ då hennes man snart är ensam med 3 barn och hus...

Jag tyckte att programet var jättebra och gick genast in på Elisabeths blogg och läste om hur det har gått för henne och vad hon har fått för respons efter programet och döm om min förvåning när jag läser vad en människa har skrivit om henne...

Ewa sörbo- Hansen skrev 2012-01-09 00:48
Anmäld
Har sett en trailer på 2012 års program och där ser jag en kvinna som heter Elisabeth som jag känner igen. Hon har en egen blogg fär hon dktiver om alls lyxiga redor hon gör och alla lyxiga spabehandlingar. Då blir jag fötbannad. Får hon hjälp? Dry finns då många fattiga i detta land dom vetkligen behöver hjälp och så väljer ni rn lyxkvinna?!?! Idiotiskt!!!!


Denna kommentaren hade någon (fullständigt intelligensbefriad om man frågar mig!) kvinna alltså lämnat på kanal5s hemsida.

Jag kan inte hjälpa det men jag blir så fruktansvärt upprörd!!
Elisabeth är dödligt sjuk i cancer, hon har inte många månader kvar att leva, hon har 3 barn som snart kommer att mista sin mamma. Elisabeth går på massvis med mediciner och gör fler sjukhusbesök i månaden än vad jag gjort på hela min livstid tror jag!
Hur i hela friden är man funtad när man kallar en sådan kvinna för "Lyxkvinna"?
Är detta den Svenska avundsjukan?

Jag skäms för att vara människa när jag läser sånt! Jag skäms!
Skulle jag träffa på denna människa så vet i tusan vad jag skulle gjort...

Jag önskar att Elisabeth får leva sin sista tid så smärtfri som möjligt och att hennes familj verkligen tar vara på tiden med henne. Jag har sett på nära håll vad cancer gör för hemskt med människan och det önskar jag verkligen att INGEN ska behöva genomlida (utan möjligtvis hon som skrev kommentaren då...).

Bilden hämtad på Google.se
Kommentaren är anmäld (av Elisabeth) och bortplockad.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag fullkomligt älskar den bilden på mig och Joel. Joel är mitt ljus i livet. Sedan har jag ju tre härliga älsklingar till. Min man och de två äldre sönerna. Med deras kärlek har jag kommit långt.

Kram

Elisabeth

2012-02-09 @ 14:47:31
URL: http://joelisacadam.blogspot.com
Postat av: elisabeth oxå

Jag måste skriva att du är kanon! En del mäniskor har inte mycket förståelse. Jag tycker du ska bada spabad varje dag! Jag förlorade min mammma för 5år sen med bröstcancer som spred sig till sklätt o alla organ i kroppen galloperande förlopp sa de. Även min yngsta dotter är cp skadad av en herpes encephalt i hjärnan vid 20 månaders ålder (hjärninflammation). Hon är 16 år idag. Försvagad i höger sida. För två år sedan förlorade ví min svärfar med hjärntumör oxå där med snabbt förlopp (man hänger inte med). Så ett spa bad eller en två timmars bastu är man värd, även om det finns fattiga det kan inte vi hjälpa.

2012-02-11 @ 21:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0