Ute!

Idag har jag och grabbarna vart ute, i alla fall en liten sväng.

Emil och jag var ju på akuten igår kväll då hans feber helt plötsligt inte gick ner med Ipren, utan fortfarande låg kvar på strax under 40°. Vi fick konstaterat att han hade en öroninflammation och äben en infektion i halsen.

Som ni vet är jag verkligen inget fan av antibiotika, speciellt inte om det inte verkligen behövs, men nu behövdes det ju och jag tycker inte vi på något sätt har överkonsumerat penicillin här eftersom vi har hävt bla Albins öroninflammation själv med alvedon & Ipren...

Det gick snabbt och smidigt. Vi var inne strax efter 19 och hemma igen kl 21.
Han fick sin första dos penicillin när vi kom hem vid 21 och det gick hur fint som helst att få i honom den.

Dock ville han inte dricka välling. Han varken åt eller drack något alls på hela eftermiddagen utom mjölk så han fick skölja ner det hela med mjölk och sen somnade han och sov till halv 4. Då fick han en Ipren och en flaska välling som han slukade. Han somnade inte riktigt om, men David tog med honom ner och dom somnade båda om så gott på soffan tills Davids klocka ringde.

Då bar David upp honom och sen sov han till 9.15!! Rekord!
Jag fick dessutom väcka honom då...



På förmiddagen idag tog vi oss som sagt ut, vi behövde det alla 3!
Efter att ha haft massa spännande att kika på utanför fönstret (massa polisbilar och grejer) så klädde vi på oss och gick bort till Vårdcentralen för att hämta ut mer penicillin.


Albin kom på att han var akut kissenödig ungefär halvvägs...

Vi gick vägen om mormorn efter apoteket. Hon behövde hjälp med en del installationer på datorn och jag ville gärna se hur det gick för henne med ommålningen av möblerna som hon påbörjat.
Vi hann med en kopp kaffe och grabbarna fick lite fika. Emil vill fortfarande inte riktigt äta med jag hoppas det vänder snart det med.


Mormor har jättefina fåglar i sin trädgård, domherrar och grejer (tror jag)...

När vi kom hem hade Emil somnat (och sover än faktikst!)
Så innan middagen passade vi på att busa lite i snön!



Nu måste jag väcka miniprinsen för mer medicin.
I kväll blir det work-Out för min del och kanske lite målning om jag hinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0