Världens bästa dagis!

Jag bara måste skryta lite!
Jag vet att jag har sagt det förr men det tåls bannemig att säjas igen, vi har världens bästa dagis!

I morse, när vi höll på som bäst att ta på oss ytterkläder och göra oss klara för en promenad bort till dagis så ringde en av fröknarna och informerade om att det var något barn som fått magsjuka. Inte på dagis eller så, utan hemma, men jag har sagt ifrån att jag vill veta sånt med eftersom jag kan hålla Albin hemma om jag vill. Nu kändes det inte så farligt iofs eftersom det inte gick på själva dagiset så jag hade ju kunnat skicka dit honom (trots min fobi, framsteg?) men jag valde att fråga honom vad han ville.

Jag och Emil skulle ändå få besök av Anna & Ella på fömiddagen och sen skulle ju farfarn komma och hjälpa till med veden och farmor för att mysa med Emil.
Albin valde ju det självklara. Först leka med Ella (för det var faktiskt alldeles för längesen!) och nu efter maten är han ute med sin farfar och fixar veden.

Farmorn kommer snart tillbaka och Emil sover än så jag passar på att ta en paus framför dator.
Idag gjorde jag pannbiffar till middag, med potatismos och kokta morötter. Det var smarrigt för det mesta tog minsann slut. Pappan kom hem på lunch och farfarn var oxå här lagom till dess.

Emil somnade i vagnen vid kvart i 10 och sover än, stackars liten, inte lätt att vara sjuk.


Dessa bilderna tog jag igår, innan jag stack på work-outen. Här ser han inte så värst sjuk ut minsann...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0