Fåret Shaun...

Alltså Fåret Shaun, han måste ju bara gå hem hos alla!?

Här hemma sitter båda barnen som förstelnade och tittar och reagerar så fort dom hör vinjetten.
svtplay.se är toppen när man behöver få gjort något snabbt.
Idag tex, när vi hade ätit mat och jag skulle röja av, diska lägga ner överblivet mat i matlådor så satte jag på ett avsnitt och det varar i ca 7 minuter och jag får röjt av i lugn och ro, till ett rogivande "bääää"...



Inte nog med att killarna satt som ljus efter maten, dom åt som hästar idag!
Mina grabbar äter (och har alltid gjort) för det mesta väldigt bra men idag var det nog extra gott för jisses va dom åt! Vi hade inget avancerat alls men för det mesta är det husmanskost som är populärast här hemma, som dagens; potatismos, stekt torsk, rårivna morätter & lingon...

I dag på förmiddagen var jag ju bara tvungen att testa mina nya fönstertvätt från Kärcher och vilken grej alltså! Jag är ju annars totalt värdelös på att putsa fönster och har lixom slutat att göra det. Det har blivit så att jag tar in experthjälp i form av mamma eller svärmor någon gång varje år, och däremellan går runt och suckar och beklagar mig över att fönstrena är så skitiga, men att jag är urusel på att tvätta dom och det helt enkelt blev värre när jag försökte (jo, så dålig är jag!).
Men nu, nu kan ju jag oxå!
Snabbt går det och bra blir det. Emil och Albin följde mig nyfiket runt i huset och kollade när jag tvättade. Sen att vädret kanske inte var det mest lämpliga eftersom det regna, och ganska friskt dessutom, men nu har jag testat och jag är supernöjd!

Efter fönstertvättandet passade jag och barnen på att läsa ett kapitel ur min gamla bok om Emil i Lönneberga, som vi grävde fram när vi rensade bland lådorna i förrådet i höstas...


Boken om Emil och spelet som Albin fick av oss i julklapp, han blev jätteglad och spelar en snutt på det nästan varje dag. Han har ju fortfarande svårt att sitta still för länge men en stund går bra och den är ju super att ta med sig om man ska någonstans där det kan bli lite väntetid... Finns bla här.

Nu ska jag och Albin ha lite soffmys med en av hans nya filmer.
Bäst att passa på när bebisen sover för sen blir det fullt ös igen och vi har lite ärenden att kila på med.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske jag hinner testa den på söndag, om det inte är söpndagsmiddag på önskelistan. :-D

2012-01-05 @ 22:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0