Fyrklövern minns...

Eftersom vi nu är på väg mot grannlandet Norge och en hel veckas skidsemester så kommer det ju betyda internetfri tid (och det ska bli skönt!) och en liten paus här på bloggen.
Men eftersom jag har en liten samling trogna läsare som faktiskt ökar, vecka för vecka, så tänkte jag passa på att bjuda på lite tidsinställda inlägg så det inte blir så tomt.

Jag kommer att visa er några av mina starkaste minnen i en vecka framåt, vad tror ni om det?

Jag tänkte börja med mina två absolut starkaste minnen.

När mina båda barn föddes!


Albin föddes kl 14.35, den 21 oktober 2006, 16 dagar före beräknat datum.
Emil föddes kl 10.50, den 6 december 2010, dagen innan beräknat datum.

Jag har haft 2 stycken jättebra förlossningar!
Enkla, snabba och helt enkelt väldigt underbara ögonblick.

Albins förlossningsberättelse finns här och Emils här.

Vi hade nog en otrolig tur som fick helt underbara barnmorskor, båda gångerna och fick ha samma genom hela förlossningen. Med Albin var vi inne på förlossningen vid 9.30 på förmiddagen och han är född 14.35 och med Emil var vi inne vid 7.40 och han är född 10.50 så det har vart 2 snabba förlossningar.
Albins tog ju bara 5 timmar och Emils bara drygt 3 timmar.

Jag har verkligen gillat förlossningarna.
Även om det givetvis innebär lite smärta så är det inget mot hur "mysigt" (jag kanske är ensam om att använda det ordet i samband med en förlossning...) det faktiskt är att veta att man faktiskt alldeles strax ska få träffa den som bott inne i ens mage i så många månader.
Jag och David har haft tid att prata mycket och skoja med våra helt fantastiska barnmorskor & sköterskor.

Eftersom vi bestämt att detta var vårt sista barn så känns det lite vemodigt att veta att jag inte kommer att få uppleva en förlossning igen för jag gillar det verkligen! Men jag blir alltid så glad när jag tänker på det så jag får väl fortsätta med det helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0