Mera bus...

På kalaset hos farmor & farfar i helgen var barnen superbusiga.


Albin busade nästan hela kvällen med sin syssling Märta och alla barnen var genomsvetta och klädesplagg efter klädesplagg plockades av. Precis som när vi var små, vi sprang oftast omkring halvnäck mot slutet av kvällen när det var kalas hos farmor & farfar.

Båda barnen var så fint matchade, med finfina jeansskjortor från Pomp deLux, och svarta byxor, men som synes så blev det varmt och det plockades av plagg efter plagg...

Vi åt, massor, och allt var supergott och som vanligt var man ruskigt mätt när vi gav oss hemåt.
I år delade vi upp det lite, så inte farmor fick allt och då föll det på min lott att ha hand om gottebordet.
Jag hade med mig en skål fruktsallad med en helt fantastisk vit chokladkräm (som jag glömde fota!) som jag kommer göra måååånga gånger till! Jag hade gjort havrebollar & chokladfudge (och 2 olika sorters småkakor, men dom fick faktikst stanna hemma, det hade blivit FÖR bra) och av äggvitorna som blev över svängde jag ihop en plåt chokladmaränger som oxå fick följa med på gottebordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0