Studentbal...

Jag fortsätter min minnnesresa och hamnar på studentbalen!

Vilken dag! Vilken kväll!

Jag hade sedan länge bestämt att det var kusin Johan jag skulle ha med mig och allt var noga förberett, i flera månader innan. Klänningen uppsydd, håret fixat av världens bästa Jill på salongen i Kungsbacka tillsammans med Annika & Jossan på förmiddagen. Mamma fixade sminket och sen träffades jag, Johan, Anders & Linnéa hemma hos Eva för att få skjuts in till stan av Tobbe, i hans Opel Calibra.

Vilken känsla det var att gå gången ner till socitén, kantad av alla dessa människor och bara få känna sig såååå vacker. Johan hade nog lite feber och var lite hängig i början av kvällen men det ordnade till sig senare och vi hade galet roligt, hela kvällen. Jag tror inte jag haft så roligt någongång!


Mindre bra bilder, inscannade, men ni ser hur glad jag är va?

Även själva studenten är ett av mina ljusaste minnen, och jag skulle aldrig vilja ha det ogjort. Tyvärr fick jag feber och var inte ute särskillt länge på stan men det spelade mindre roll, jag hade lixom haft det hur bra som helst på dagen och inte ens då var jag särskillt förtjust i alkohol.

Klänningen hänger så fint inplastad i garderoben och jag kommer aldrig göra mig av med den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0