Dålig bloggerska...

Vilken urusel bloggerska jag är på sommaren!
 
Så får det bli, när man har tusen saker att göra jämt...
 
Igår var i alla fall en bra dag!
Jag hade iofs det där hemska magontet som kommer ungefär en gång i månaden så jag fick lägga mig emellan varven med min värmedyna men det gick ju bra och sen efter maten ringde mamma och fick med oss på en liten tur i svampskogen!
 
Innan vi åkte så gjorde jag i ordning en rabarberpaj som vi alla njöt av efteråt, på altanen, med regnet smattrande mot taket, myyys!
 
På kvällen klarnade det upp och barnen var ute och lekte med sina nya gatukritor.
 
 
Emil är överlycklig och ritar överallt han kommer åt!
Tyvärr kommer han säkert bli en såndär väggritare...
 
Idag har vi haft en härlig dag till. Den började med att jag lämnade barnen hos mormorn för en stunds välbehövlig massage. Efter det åkte jag till nya COOP för första gången. Jag skulle bara ha lite middagsmat med mig så vi kunde äta hos mormorn. Det var ju jättefint där, men lite för stort för mig tror jag.
 
Efter maten stack vi hem, Emil fick sova så jag och Albin kunde baka!
 
 
 
Idag blev det en plåt fröigt knäckebröd, dubbel sats Himmelsbröd (som för övrigt är det godaste bröd jag vet! Och dessutom enklaste att baka!), en plåt kolasnittar och en plåt torparlyckor.
 
Någonstans där emellan var vi och hämtade ut ett paket med lite ny studioutrustning som David hjälpte mig med när han kom hem. Efter mekandet blev vi hungriga och hitte-på-något-roligt-sugna så jag bredde mackor, kokade te och hade på termos. David packade filtar, drake, spann & spade och sen gav vi oss iväg till stranden!
 
 
Det kom en liten regnskur mitt i men det gjorde inget, vi väntade ut den i bilen och sen blev det riktigt fint på kvällen och barnen gick länge och plockade snäckor, grävde i sanden och sprang i vassen. David flög drake och i ett obevakat ögonblick lyckades han få draken att anfalla mig bakifrån så jag fick en ordentlig smäll på näsan.
 
Ni vet, en sån smäll som får ögonen att tåras på sekunden, bara för att smärtan är obeskrivlig... Men det gick över fort och vi fortsatte busa med barnen innan vi gav oss hemåt efter ett par timmar vid havet.
 
Väl hemma var det inte mycket annat att göra, än att stoppa båda ungarna i badet.
 

Skitiga var liksom bara förnamnet...
 
Nu ska jag krypa till kojs och lägga värmedynan på magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0